گرامیداشت چهلمین سالگرد قیام ۱۷ شهریور در قم

۱۳۹۷/۰۶/۱۸ - ۰۸:۴۱:۰۲
کد خبر: ۷۵۰۹۱۷
گرامیداشت چهلمین سالگرد قیام ۱۷ شهریور در قم
چهلمین سالگرد قیام 17 شهریور با حضور زائران و مجاورات کریمه اهل بیت(ع) و قشرهای مختلف مردم شنبه شب در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، استاد حوزه علمیه قم، در این آیین باشکوه با بیان اینکه قیام 17 شهریور 1357 نمونه و مصداقی از کربلا و قیام حسینی است، گفت: خون شهدای 17 شهریور و اعتراضات مردمی روند انقلاب اسلامی را سرعت بخشید و نقشه های آمریکا و رژیم سفاک پهلوی را در سرکوب قیام مردمی برای همیشه نابود کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، افزود: خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است و شهدا با خون خود زمینه پیروزی، بقا و استمرار انقلاب اسلامی را فراهم کردند.

وی، با بیان اینکه مصونیت کشور از گزند دشمنان در گرو زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا، پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و دفاع از آرمان های انقلاب است، تاکید کرد: تا زمانی که این فرهنگ در جامعه زنده باشد دشمن نمی تواند به انقلاب و اسلام آسیبی وارد کند.

ماندگاری ادامه داد: حضور آگاهانه، مسئولانه و بابصیرت مردم در تمام صحنه ها در دفاع از آرمان های انقلاب، اسلام و خون شهدا و تبعیت کامل از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در تمامی ابعاد به طور قطع تضمین کننده بقا و استمرار انقلاب اسلامی است.

قیام 17 شهریور 1357 معروف به «جمعه سیاه» ،واقعه ای است که در آن عوامل رژیم پهلوی صدها تن را در میدان ژاله تهران، به خاک و خون کشید. قیام 17 شهریور آغازی بر پایان رژیم پهلوی بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز