مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم مطرح کرد

حذف آب شرب از آبیاری فضای سبز در صورت تامین منابع جایگزین

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۰۸:۵۴:۱۴
کد خبر: ۷۵۱۸۱۴
حذف آب شرب از آبیاری فضای سبز در صورت تامین منابع جایگزین
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه شهرداری این آمادگی را دارد که آب شرب را به طور کامل از چرخه آبیاری فضای سبز حذف کند، گفت: این در صورتی است که جایگزین این منابع، چاه یا پساب باشد تا فضای سبز شهر دچار مشکل نشود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان با بیان اینکه تمام گونه‌های پر آب‌بر و با نیاز آب زیاد در توسعه فضای سبز شهر قم حذف شده است، اظهار کرد: گونه‌های کم‌آب‌بر جایگزین گونه‌های با نیاز آبی زیاد شده است؛ در برخی موارد که احداث فضای سبز جدید داریم چمن‌هایی که از فضاهای دیگر جابجا شده کاشت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری این آمادگی را دارد که آب شرب را به طور کامل از چرخه آبیاری فضای سبز حذف کند، افزود: این در صورتی است که جایگزین این منابع، چاه یا پساب باشد تا فضای سبز شهر دچار مشکل نشود.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به پروژه‌های تحقیقاتی این سازمان، اظهار کرد: پروژه شناسایی و بررسی گونه‌های مقاوم و بومی شهر قم، طرح جامع آب فضای سبز قم با رویکرد جداسازی آب شرب، طرح جامع کمربند سبز شهر برای شناسایی مکانهای مناسب برای فضای سبز، مناسب‌سازی و تصفیه ثانویه پساب و فاضلاب خاکستری عمدتا تا پایان سال به سرانجام خواهد رسید.

جوادیان با تاکید بر اینکه تمام عزم شهرداری بر این است که نگذارد توسعه فضای سبز با خللی مواجه شود، خاطرنشان کرد: به همین خاطر طرح‌های متعددی در شهرداری در حوزه فضای سبز در حال بررسی است تا با تصویب در استانداری بتوانیم مشارکت دیگر نهادها را در توسعه فضای سبز داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز