مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۴ بقعه امامزاده در استان قم

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۰۹:۲۱:۱۶
کد خبر: ۷۵۱۸۳۳
برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۴ بقعه امامزاده در استان قم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی در ماه محرم در 44 مزار امامزاده در استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل حسینی مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به اجرای ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی اظهار کرد: سازمان اوقاف این ویژه برنامه را در ماه‌های محرم و صفر در بقاع متبرکه کشور برگزار می‌کند تا نسبت به اجرای امینانه نیات واقفین و تبدیل شدن مزار امامزادگان به قطب فرهنگی اقدام کند.

وی ادامه داد: سوگواره بصیرت عاشورایی در ماه محرم در 44 مزار امامزاده استان قم برگزار خواهد شد، ویژه‌برنامه‌ لبیک یا حسین در روز دوم محرم همزمان با ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا در چهار بقعه متبرکه استان از جمله مزار امامزاده شاه ابراهیم برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم در امامزاده ابراهیم در شهر قم و مزار امامزاده ابراهیم منطقه دستجرد برگزار می‌شود، ویژه برنامه احلی من العسل هم با حضور نوجوانان و دانش آموزان حسینی در مزار امامزاده جعفر شهید برگزار خواهد شد.

حسینی مقدم با اشاره به اجرای ویژه برنامه رهروان زینبی در استان قم اظهار کرد: این ویژه برنامه با حضور بانوان در امامزاده سید معصوم و امامزاده سید علی در روز دوازدهم محرم برگزار می‌شود، همچنین شاهد اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در روزهای تاسوعا و عاشورا در تمام بقاع متبرکه محل تجمع عزاداران در استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: 9 خیمه معرفت در ماه محرم در جوار مزار امامزادگان استان قم برپا می‌شود، غرفه‌های تخصصی برای اقشار مختلف برنامه‌های فرهنگی را ارائه می‌کنند، برنامه‌های عمومی هم در این ماه در در مزار امامزادگان شاخص برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: برپایی ایستگاه صلواتی، اطعام عزاداران امام حسین(ع)، تعزیه خوانی، برپایی نمایشگاه و تجمع هیأت‌ها در مزار امامزادگان از جمله برنامه‌های سازمان اوقاف در ماه محرم در استان است.

حسینی مقدم با اشاره به اعزام مبلغین سازمان اوقاف استان قم اظهار کرد: اداره کل اوقاف استان رتبه نخست را در کشور در اعزام مبلغین به بقاع متبرکه در کشور کسب کرد، در ماه محرم 80 نفر مبلغ اعزام می‌کنیم.

وی ادامه داد: بخشی از برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی، برپایی موکب برای زائرین امام حسین(ع) در ایام اربعین است، اداره کل اوقاف استان قم علاوه بر موکبی که در مرز مهران برای خدمت رسانی در عرصه عمومی و فرهنگی به زائرین دارد، مزار امامزادگان استان قم را برای پذیرایی از زائرین امام حسین(ع) در ایام اربعین آماده می‌کند و مواکبی در این راستا برپا خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: در روز پنج شنبه 22 شهریور تعداد 90 واحد اقامتی، تجاری، مسکونی و خدماتی و طرح‌های مختلف عمرانی در مزار امامزادگان استان با حضور رئیس سازمان اوقاف و مدیران استانی به بهره برداری می‌رسد، همچنین در آن روز شاهد برگزاری ویژه برنامه اقتصاد مقاومتی، موقوفات و امامزادگان از ساعت 9 تا 11 صبح در امامزاده شاه جمال خواهیم بود.

حسینی مقدم با اشاره به افتتاح یک مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم در استان قم اظهار کرد: دومین مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم در استان در مزار امامزاده عبدالله قلعه چم افتتاح خواهد شد که ظرفیت این مدرسه تربیت 22 حافظ در طول یک سال است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زائرسراهای احداث شده در مزار امامزادگان استان قم، زائرسراهای ارزان قیمت برای ارائه خدمت به زائرین حضرت معصومه(س) و زائرین مزار امامزادگان واجب التعظیم استان هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز