آیت‌الله سبحانی:

استعداد نظامی باید با ایمان و اعتقاد راسخ همراه باشد

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۰۹:۲۶:۴۴
کد خبر: ۷۵۲۷۰۲
استعداد نظامی باید با ایمان و اعتقاد راسخ همراه باشد
یکی از مراجع تقلید ایمان و تقوا را از نکات مورد توجه در سپاه برشمرد و با اشاره به تاکید قرآن کریم بر علم و ایمان گفت: استعداد نظامی همواره باید با ایمان و اعتقاد راسخ همراه باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌ الله جعفر سبحانی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه، با بیان اینکه عاشورا برای ما درس و مکتبی است که از دو راه می‌شود آن را مطالعه کرد، اظهار داشت: امام حسین (ع) در عاشورا مقابل کفر قرار گرفت و حفظ اسلام را وابسته به شهادت خود و فرزندانشان دید.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه عاشورا مکتبی برای آحاد بشریت است، پیام عاشورا را پیامی جامع توصیف و تصریح کرد: انقلاب اسلامی نشأت گرفته از فرهنگ عاشوراست و مردم متدین ما با در هم پیچیدن نظامی فاسد، خواهان نظام اسلامی و عاشورایی شدند.

این مرجع تقلید  با تاکید بر اینکه پیام عاشورا استقلال، حفظ دین و اخلاق است، خاطرنشان کرد: این را باید توجیه و تفسیر کرد؛ البته اگر بخواهد این پیام مؤثر باشد باید در افراد هم زمینه پذیرش این مکتب فراهم باشد که اساس آن ایمان است.

آیت‌الله سبحانی ایمان و تقوا را از نکات مورد توجه در سپاه برشمرد و با اشاره به تاکید قرآن کریم بر علم و ایمان گفت: استعداد نظامی همواره باید با ایمان و اعتقاد راسخ همراه باشد.

نظر شما