واحدهای تعطیل شده شهرک صنعتی محمودآباد فعال می شوند

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۰۹:۵۸:۵۷
کد خبر: ۷۵۴۰۵۰
واحدهای تعطیل شده شهرک صنعتی محمودآباد فعال می شوند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم از فعال شدن مجدد واحدهای تعطیل شده شهرک صنعتی محمودآباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهرداد غضنفری در بیست و چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرک صنعتی محمود آباد قم اظهار داشت: این موفقیت بر اساس آخرین گزارش های تهیه شده از عملکرد تولید اشتغال استان در حوزه روستایی احصا شده است.

وی افزود: این رقم تسهیلات پرداخت شده درحالی شکل گرفته که شاخص جمعیت روستایی قم نسبت به سایر مناطق کشور محدود است، و روستائیان تنها چهار درصد جمعیت این استان را تشکیل می دهند، ولی عملکرد تسهیلاتی برخی از استان ها که جمعیت روستایی آنها حدود 40درصد است، بسیار پایین تر از قم است.

غضنفری با تقدیر از بانک های فعال در این زمینه از جمله پست بانک، توسعه تعاون و همچنین کمیته فنی و دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، گفت: این حاکی از آن است، که اگر با دقت کافی همت کنیم و با اراده و اعتقاد جلو برویم، سرافرازی استان تحقق پیدا خواهد کرد.

غضنفری تصریح کرد: توصیه ما این نیست که در جامعه پول پاشی کنیم، چرا که این اقدام آثار بد خود را دارد ولی توزیع دقیق اعتبارها و تسهیلات، موجب می شود این منابع در اختیار تولید کنندگان واقعی قرار بگیرد،‌ و نقش مولد و اشتغال مفید و پایدار را به دنبال دارد.

وی که پیش از آغاز جلسه کارگروه تسهیل از چند واحد شهرک محمود آباد بازدید کرد، در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به غیر فعال بودن برخی از واحدهای این شهرک صنعتی افزود: به طور حتم این واحدهای صنعتی ظرفیت هایی هستند که برای احداث آنها سرمایه ای هزینه شده و از تخفیف هایی برخوردار شدند، ولی اکنون از آنها تحت عنوان ظرفیت های راکد یاد می شود.

وی با بیان اینکه احیای مجدد این واحدها یکی از برنامه های اساسی موضوع رونق تولید و اقتصاد مقاومتی است، گفت: واحدهای تعطیل این شهرک باید در یک دوره زمانی مشخص وارد مدار تولید گردد.

وی همچنین با اشاره به درخواست زمین برای شهرک یاد شده توسط شرکت شهرک های صنعتی استان از سازمان جهاد کشاورزی افزود: باید مجموعه افراد مرتبط با این موضوع، علت تاخیر در این واگذاری را تبیین کنند تا استانداری با بررسی جوانب کار آن را پیگیری و دنبال کند.

وی تاکید کرد: برای بررسی مساله واگذار نشدن زمین به این شهرک شنبه سی و یکم شهریورماه جاری جلسه ای در سالن جلسه های معاون هماهنگی اقتصادی استانداری تشکیل می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز