هیچ کلاسی در قم بدون معلم نخواهد بود

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۰۸:۳۲:۲۳
کد خبر: ۷۵۵۳۲۱
هیچ کلاسی در قم بدون معلم نخواهد بود
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش قم با اشاره به کمبود بیش از یک هزار و 400 معلم در این استان، گفت: با تلاش های صورت گرفته برای ساماندهی نیروی انسانی در مدارس ، اول مهرماه امسال هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی محمدی گفت: امسال نظام 3-3-6 به مرحله نهایی می رسد و با توجه به این که از سال 1391 هر سال یک پایه به نظام آموزشی اضافه شده است، در سال تحصیلی جدید پایه دوازدهم به صورت کامل استقرار پیدا می کند و 14 هزار و 500 تن به تعداد دانش آموزان این استان اضافه می شود.

وی اضافه کرد: از زمانی که طرح 3-3-6 اجرایی و یک پایه به مقطع ابتدایی اضافه شد، هر سال با کمبود آموزگار در این مقطع مواجه هستیم که امسال این کمبود به یک هزار و 400 معلم رسیده است.

وی ادامه داد: کمبود معلم درمتوسطه اول و دوم نیز به چند ساعت درهفته محدود می شود که دررشته های مختلف آموزشی وجود دارد.

محمدی گفت: آموزش و پرورش قم در سال تحصیلی آینده برای جبران کمبود نیروی انسانی، از طریق خرید خدمات آموزشی، حق التدریس رسمی، جذب نیروهای فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی این کمبود را تا حدودی مرتفع نموده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا 300 معلم در 20 مدرسه با خرید خدمات آموزشی جذب می شوند و 700 معلم رسمی در نوبت دوم مدارس تدریس می کنند.

به گفته وی، همچنین 240 تن از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و 218 تن از افرادی که در آزمون استخدامی قبول شده و دوره های آموزشی را گذرانده اند، جذب مدارس می شوند.

محمدی خاطرنشان کرد: امسال 500 تن از نیروهای آموزش و پرورش نیز بازنشسته شده اند و در حال حاضر 14 هزار نیروی آموزشی و یک هزار نیروی اداری در آموزش و پرورش قم مشغول به خدمت هستند.

وی تاکید کرد: در 2 ماه گذشته تلاش های بسیاری برای ساماندهی نیروهای مدارس برای آغاز سال تحصیلی انجام شده تا مهرماه امسال مشکل کمبود معلم در استان مرتفع شود.

وی بیان کرد: امسال 480 تن از طریق آزمون استخدام جذب آموزش و پرورش قم شدند که پس از گذراندن دوره یک ساله آموزشی، از سال تحصیلی 98-97 می توانند مشغول به تدریس شوند.

محمدی افزود: همچنین در کنکور سراسری امسال، 613 تن در دانشگاه فرهنگیان قم پذیرفته شدند که پس از چهار سال و اخذ مدرک لیسانس، در سال 1401 وارد کلاس درس خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز