مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم خبر داد

اجرای نقاشی های دیواری مدارس شهر قم با عنوان ماه مهر ماه مهربانی

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۰:۲۱:۵۶
کد خبر: ۷۵۵۸۹۷
اجرای نقاشی های دیواری مدارس شهر قم با عنوان ماه مهر ماه مهربانی
مدیرعامل سازمان زیباسازی از دیوار نگاری مدارس شهر قم با هدف نشاط آفرینی و شادابی دانش آموزان به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد .

به گزارش برنا از قم، سید محمد موسوی منش از اجرای نقاشی های دیوارهای مدارس با عنوان ماه مهر ماه مهربانی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه اغلب دیوارهای سطح خارجی مدارس نازیبا هستند با اجرا کردن نقاشی دیواری می توانیم فضای بصری ورودی مدارس را زنده کنیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم بهبود سیما و منظر شهری، جذب گردشگر، افزایش زیبایی های بصری معابر شهری، جلوگیری از فعالیت‌های دیوار‌نویسی و پاکسازی دیوار نویس‌های قبلی را از دیگر اهداف این کار عنوان و تصریح کرد: نقاشی دیواری و استفاده از رنگ‌های شاد و همچنین محتوای نقاشی‌ها می‌تواند روان فرهنگی و هنری جامعه را بهبود ببخشد و روحیه شادابی و سرزندگی را به شهروندان شهر تزریق کند .

موسوی منش با بیان اینکه نقاشی دیواری در سطح شهر، اجتماعی‌ترین صورت نقاشی است، گفت: نقوش حاصله از یک دیوارنگاری در میدان‌های شهر، خیابان‌ها، دیوارهای اماکن اصلی شهر می‌تواند تا حد زیادی ذهن شهروندان را متوجه جهان زیباتری کرده و راهی برای تنفس ذات زیبایی شناسانه آنها ارائه دهد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ارکان‌های زیباسازی شهر، نقاشی‌های دیواری آن شهر به حساب می‌آید که موجب زیبایی شهر و تزریق روح شادابی به شهروندان و تداعی‌کننده خاطرات برای تماشاگران این نقاشی‌ها است، خاطرنشان کرد: این نقاشی مدارس با استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های شاد قطعا می‌تواند زیبایی‌های بصری را برای دانش‌آموزان مدارس ایجاد کند که منجر به حس شادکامی و سرزندگی برای این عزیزان خواهد بود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با بیان اینکه در طرح ماه مهر ماه مهربانی بیش از 2500 مترمربع از ورودی مدارس سطح شهر رنگ آمیزی شده است، گفت: بنا به نظر کارشناسان این حوزه نقاشی دیواری استقبال از ماه مهر 97 از نظر طراحی و اجراء نسبت به سالهای پیش تفاوت به لحاظ فرم و محتوا پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم.

موسوی منش در پایان تصریح کرد: نقاشی دیواری حکم جواهری وزین را دارد که نقش تزیینی در شهر داشته و نباید صرفا به عنوان وسیله ای برای پوشاندن برهنگی‌های یک شهر استفاده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز