دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد؛

نسل پیشرفته سانتریفیوژ در ایران ساخته می‌شود/ آغاز ساخت تجهیزات تأسیسات راکتور مدرن آب سنگین اراک در سال ۹۸

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۱:۲۵:۵۱
کد خبر: ۷۵۵۹۳۸
نسل پیشرفته سانتریفیوژ در ایران ساخته می‌شود/ آغاز ساخت تجهیزات تأسیسات راکتور مدرن آب سنگین اراک در سال ۹۸
دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: امروز در تولید انواع سانتریفیوژ به خوداتکایی کامل رسیده و ذره ای وابستگی به خارج از کشور نداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، «علی اصغر زارعان»، دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی کشور، در مراسم گشایش نمایشگاه «یاد یاران» در قم با اشاره به بهره مندی جمهوری اسلامی ایران از فناوری صلح آمیز هسته ای درحوزه های مختلف از جمله پزشکی گفت: با تلاش و مجاهدت شبانه روزی دانشمندان جوان کشورمان، امروز نسل های پیشرفته سانتریفیوژ به صورت کاملا داخلی درایران ساخته می شود.

وی با اشاره به توطئه ها و دسیسه های دشمنان برای توقف حرکت علمی جمهوری اسلامی دربخش های مختلف به ویژه فناوری هسته ای، گفت: رهبرمعظم انقلاب اسلامی بارها بر مسأله تولید علم در کشورتأکید کرده اند، زیرا تولید علم، قدرت و ثروت می آفریند و دشمنان از عزت و اقتدار ایران اسلامی به شدت هراس دارند.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در صورت صلاحدید مسئولین نظام، قادریم به شرایط بسیار بهتر و بالاتر از پیش از برجام بازگردیم، افزود:ماامروز زیرساخت های دستیابی به وضعیتی بسیار فراتر از 190 هزار سو را ایجاد کرده ایم، زیرا هیچ اعتمادی به دشمنان نداریم وباید اقدامات عمیق و ریشه دار انجام دهیم که دراین عرصه با تدبیر، پیش بینی های لازم انجام شده است.

ساخت تجهیزات تأسیسات راکتور مدرن آب سنگین اراک در سال 98 آغاز می شود

وی درادامه بابیان اینکه جمهوری اسلامی درسالهای گذشته درمسیر پیشرفت هسته ای هیچگاه متوقف نبوده و نگرانی در این مسأله وجود ندارد، گفت: بازطراحی تأسیسات راکتور آب سنگین اراک با سرعت در حال انجام است و اوایل سال 98 عملیات اجرایی ساخت تجهیزات آن آغاز می شود.

زارعان با اشاره به اینکه ایران براساس فتوای رهبری هیچگاه به دنبال بمب هسته ای نبوده و نخواهد بود، گفت: استانداردسازی تولید رادیوداروها اتفاق امیدبخشی است که با جدیت پیگیری می شود.

وی افزود: درحوزه فعالیتهای هسته‌ای در بعد فنی هیچگونه مشکلی نداریم و حتی پس از برجام در برخی مراکز سرعت بیشتری داشته ایم نظیر موضوع رسیدن به فناوری ایزوتوپهای پایداربا همکاری کشور روسیه که اهمیت این فناوری کمتر از غنی سازی نبوده و در فردو عملیاتی شده است.

نظر شما