۷۰ مهد کودک زیر نظارت بهزیستی قم فعالیت می کند

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۰۸:۴۸:۵۲
کد خبر: ۷۵۶۳۶۰
۷۰ مهد کودک زیر نظارت بهزیستی قم فعالیت می کند
مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: 70 مهد کودک زیر نظارت این اداره کل با بهره گیری از مربیان مجرب و تحصیل کرده مشغول فعالیت به صورت نیمه وقت و تمام وقت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رضا سلیقه در آیین بازگشایی مهد کودک های زیر نظارت بهزیستی استان اظهار داشت: از این تعداد پنج مهد در روستاهای قم و 65 مهد نیز در مناطق شهری فعالیت می کنند که بهزیستی طبق روال سنوات قبل در مناطق روستایی و حاشیه ای شهر اجرای طرح توزیع یک وعده غذای گرم را هم در برنامه دارد.

وی با اشاره به اهمیت دوران مهد و پیش از دبستان افزود: این دوره را سن طلایی یادگیری و آموزش غیرمستقیم کودک نامگذاری می کنند، با توجه به این که بیش از 90 درصد رشد و تکامل کودک تا سن هفت سالگی صورت می ‌گیرد و بیشترین رشد هوشی در کودکان قبل از دبستان اتفاق می‌افتد، این دوره بهترین فرصت کودکان برای رشد و بالندگی است.

وی ادامه داد: بهزیستی به عنوان تنها متولی قانونی صدور مجوز فعالیت مهد کودک ها در کشور برنامه های مناسبی برای این دوره تدارک دیده است که این برنامه ها علاوه بر تکیه بر دانش ومهارت روز دارای محتوای مذهبی نیز خواهد بود تا کودکان و آینده سازان فردای جامعه با سبک زندگی ایرانی اسلامی پرورش یابند.

سلیقه بر تقویت فرهنگ استفاده از مهد کودک ها تاکید کرد و گفت: مربیان مجرب و آموزش دیده، کار تربیت کودکان را در این مراکز برعهده دارند.

وی با توصیه به اولیا درخصوص استفاده ازمهدهای معتبر و دارای مجوز عنوان کرد: از خانواده ها تقاضا می شود که کودکان خود را در مهدکودک های دارای مجوز بهزیستی و یا آموزش و پرورش و یا سازمان های معتبر ثبت نام کنند، چراکه نظارت هایی از سوی کارشناسان بهزیستی به صورت مستمر انجام می شود تا در صورت بروز تخلف رسیدگی لازم صورت پذیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز