تهیه مواد اولیه ۱۴۸ واحد صنعتی قم از شرکت های بورس

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۰۸:۲۰:۵۹
کد خبر: ۷۵۷۲۰۴
تهیه مواد اولیه ۱۴۸ واحد صنعتی قم از شرکت های بورس
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: 148 واحد صنعتی در این استان نیازمند مواد پتروشیمی هستند که برای تامین مواد اولیه از شرکت های بورس خریداری می کنند.

به گزارش برنا از قم، محمود سیجانی در جلسه تنظیم بازار در سالن جلسه های امام رضا(ع) فرمانداری قم اظهار داشت: از این تعداد 107 واحد به صورت مستقیم و 41 واحد از طریق تعاونی پلاستیک استان، مواد اولیه خود را از بورس تهیه می کنند.

وی افزود: این تعداد واحد در مجموع در مردادماه امسال 35 هزار تن مواد خریداری کرده اند.

وی ادامه داد: کمیته تخصصی پتروشیمی در استان قم تشکیل شده است و بر اساس آن بر فعالیت این تعداد واحدی که از بورس خریداری می کنند نظارت صورت می گیرد.

سیجانی با بیان این که 185 مورد بازدید از این واحدها انجام شده است، گفت: 17 واحد متخلف شناسایی شد که وضعیت آنها مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان داشت: 10 مورد از این واحدهای دریافت کننده مواد پتروشیمی، عرضه خارج از شبکه داشتند که به اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم معرفی شدند.

وی با تاکید بر این که در جهت تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی در استان قم اقدام هایی صورت گرفته است گفت: برای واحدهایی از جمله صنعت کفش به دنبال دریافت سهیمه ویژه هستیم.

وی گفت: از این رو نیازمند اعلام انجمن کفش استان قم در خصوص تامین مواد اولیه هستیم تا بتوانیم سهمیه آنان را در سطح کشور پیگیری کنیم، در همین راستا جلسه هایی با انجمن های کفش و دمپایی و پی وی سی برگزار کرده ایم تا مشکل کمبود مواد اولیه برطرف شود.

سیجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیمت 58 کالای اساسی طی یک هفته گذشته گفت: 62 درصد کالاها تغییر قیمتی نداشته و 19 درصد کالاها افزایش قیمت و 19 درصد کالاها کاهش قیمت داشته است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت برخی از کالاها از جمله جوجه در استان قم نسبت به میانگین سطح کشور کمتر بوده است.

نظر شما