قاضی عسکر تاکید کرد

مراسم پیاده روی اربعین نباید دولتی شود/لزوم پاسخگویی به شبهات اربعین در فضای مجازی

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۰۸:۳۰:۰۳
کد خبر: ۷۵۷۲۱۳
مراسم پیاده روی اربعین نباید دولتی شود/لزوم پاسخگویی به شبهات اربعین در فضای مجازی
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: همان طوری که ما برای مراسم اربعین تلاش می‌کنیم دشمن هم در حال تلاش بوده و بیکار ننشسته است، دشمن به دنبال سست کردن بنیان‌های اعتقادی مردم کشورمان است، باید در فضای مجازی کار زیادی صورت بگیرد و پاسخ شبهات در خصوص اربعین به سرعت داده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر در نشست مسؤولان کمیته‌های فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی استان‌های کشور که در سالن جلسات بعثه مقام معظم رهبری در قم برگزار شد با اشاره به فعالیت ستاد اربعین اظهار کرد: امیدوارم که با تلاش این ستاد اربعین امسال بهتر از سال گذشته برگزار شود و اثرات بهتری را برای امت اسلامی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مراسم اربعین یک مراسم هدفمند است که باید به آن توجه شود ادامه داد: در چند سال اخیر شاهد بودیم که پیروان مذاهب و ادیان مختلف در مراسم اربعین حضور پیدا کردند و اهتمام ویژه ای به این مراسم در فضای مجازی شده است و شاهد توسعه شعاع تاثیر مراسم اربعین در جهان بودیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: فرهنگ سازی در خصوص مراسم اربعین اگر توسعه پیدا کند در کشورهای مختلف تاثیر می‌گذارد، در چند سال اخیر شاهد مشارکت گسترده مردم در مناطق مرزی کشورمان برای خدمت رسانی به زائرین اربعین بودیم.

قاضی عسکر دولتی نشدن مراسم اربعین را مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: مردمی برگزار شدن این مراسم موجب شده است که مراسم اربعین در شهرهای ایران هم تاثیر بگذارد و موج این مراسم جهان را فرابگیرد.

وی ادامه داد: صدام اجازه مراسم اربعین را نمی‌داد، چون می‌دانست که این موج اگر گسترش پیدا کند دیگر حکومت بعث باقی نمی‌ماند، مقابله با عزاداران در نیجریه هم در این راستا است، شیعیان نیجریه همچون مردم کشورمان در عزای امام حسین(ع) سوگواری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: ستاد اربعین مجموعه ای از دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی مختلف است که این ستاد برنامه‌هایی برای اقشار مختلف داشته است.

قاضی عسکر پرهیز از مسائل تکراری را در سخنرانی‌های اربعین ضروری دانست و تصریح کرد: مبلغان باید به دنبال بیان مسائل کاربردی در این سخنرانی‌ها باشند، دعوت به قناعت در سفر و آموزش آداب زیارت به زائرین ضروری است.

وی ادامه داد: نباید اجازه بدهیم که میزبانی مردم عراق از دست برود، مردم این کشور در برگزاری مراسم اربعین بسیار موفق عمل کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: همان طوری که ما برای مراسم اربعین تلاش می‌کنیم دشمن هم در حال تلاش بوده و بیکار ننشسته است، دشمن به دنبال سست کردن بنیان‌های اعتقادی مردم کشورمان است، باید در فضای مجازی کار زیادی صورت بگیرد و پاسخ شبهات در خصوص اربعین به سرعت داده شود.

قاضی عسکر با اشاره به لزوم خبر رسانی در خصوص مراسم اربعین اظهار کرد: در خصوص خبررسانی در این باره ضعف داریم، چند سال پیش واقعیت‌های مراسم اربعین در رسانه‌ها انعکاس پیدا نمی‌کرد، فضای مجازی موجب رساندن صدای ما به مخاطبان میلیونی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت هنرمندان در مراسم اربعین استفاده کنیم، این مراسم باید به میعادگاه محبان اهل‌بیت(ع) از سراسر جهان شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز