آیت الله سبحانی:

مبلغان مذهبی بهترین الگو برای نسل جوان هستند

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۱۳:۱۰:۵۱
کد خبر: ۷۵۷۴۳۳
مبلغان مذهبی بهترین الگو برای نسل جوان هستند
آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، روحانیان و مبلغان مذهبی را بهترین الگو برای نسل جوان دانست و گفت: همان گونه که الگوهای بد بر روی جوانان اثر می گذارد، الگوهای خوب نیز تاثیر خاص خود را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ایشان روز چهارشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی 98-97 جامعه المصطفی العالمیه در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم اظهار داشت: ساده زیستی روحانیان و سبک زندگی آنها می تواند تاثیر فراوانی برای الگوبرداری جوانان داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: اکنون اینترنت با وجود این که یک وسیله خیر است، ولی به یک وسیله شر تبدیل شده و افراد مختلفی افکار ضد اسلامی و الهیات خود را از طریق آن به جهان ارائه می کنند.

وی همچنین افزود: امروز محتوای مسائل دینی و علمی با یک قرن گذشته هیچ تفاوتی ندارد و هر آنچه در دست گذشتگان بوده در دست ما نیز است، اما روش و شیوه تبلیغ با توجه به پیشرفت های صورت گرفته دچار تغییر و تحول شده است.

آیت الله سبحانی با تاکید بر نقش و وظیفه خطیر حوزه های علمیه، بویژه جامعه المصطفی گفت: دروس و برنامه های این نهاد حوزوی باید مطابق آن نیازهایی باشد که الزام خواهد شد.

وی تصریح کرد: آن طلبه ای که می خواهد برای تبلیغ دین به کشورهای مختلف برود را باید به گونه ای تربیت کنیم که در آنجا موثر واقع شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت موضوع تبلیغ افزود: آن چیزی که اسلام را به پیش برده تبلیغ است و هر چند قدرت نظامی نیز در گسترش اسلام نقش موثری داشته، ولی این تاثیر فقط موجب رفع موانع بوده و پس از شکست موانع مردم منطق اسلام را درک کردند و ایمان آوردند.

آیت الله سبحانی یادآور شد: در هند مسلمانانی وجود دارند، در حالی که هیچ سربازی در قرون نخستین پیدایش اسلام به این کشور نرفته و یا در اندونزی جمعیت مسلمانان فراوان است، ولی آن چیزی که توانسته اسلام را به رشد و تکامل برساند همان تبلیغ است.

وی گفت: تبلیغ جنبه قرآنی دارد، از این رو یک مبلغ اگر بخواهد دیگران را هدایت کند، در درجه اول باید خود را بسازد و عادل و آگاه باشد، چراکه تا خود یک مبلغ اسلامی واقعی نباشد نمی تواند در دیگران اثر بگذارد.

در این آیین آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و سید مهدی صادقی استاندار قم نیز حضور داشتند و از 30 تن از طلبه ها و دانشجویان نخبه و برتر جامعه المصطفی تجلیل شد.

در حال حاضر از 110 کشور مختلف جهان، دانشجویانی در جامعه المصطفی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز