آیت الله مکارم شیرازی:

حوزه در مشکلات اقتصادی همدرد مردم است

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۱۳:۱۷:۰۱
کد خبر: ۷۵۷۴۴۱
حوزه در مشکلات اقتصادی همدرد مردم است
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با بیان این که حوزویان نباید در برابر مشکلات اقتصادی ساکت باشند گفت: مردم دادشان از این گرانی ها بالاست و حوزه و روحانیت در این مشکلات همدرد مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ایشان روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با انتقاد از گرانی های افسار گسیخته امروز کشور افزود: مکرر ما به مسئولان تذکر می دهیم، ولی گوش شنوایی نیست؛ گاهی گوش می دهند ولی کاری نمی توانند انجام دهند و گاهی نیز کاری می توانند انجام دهند، اما عمدا انجام نمی دهند.

وی ادامه داد: امروز وضع عجیبی در کشور وجود دارد و قیمت ها ساعتی شده و عده زیادی نیز از این وضعیت سوء استفاده می کنند؛ اما بسیاری از افراد جامعه مانند کارمندان، کارگران، بازنشستگان و طلاب حوزه که در پایین ترین حد قرار دارند در فشار و سختی زندگی می کنند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: در مشکلات و سختی های اقتصادی امروز، وظیفه حوزویان همدردی با مردم، ساکت نبودن در برابر این شرایط و تذکر به مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی است.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در این شرایط گرانی و مشکلات جامعه باید مردم بدانند که ما در کنار آنها هستیم و از این وضعیت اصلا راضی نیستیم.

وی در ادامه سخنان خود، راز دشمنی عجیب دشمنان اسلام با حوزه و حوزویان را مورد اشاره قرار داد و گفت: حوزه علمیه، دشمنان زیادی در داخل و خارج از کشور دارد و علت این همه دشمنی و عداوت نیز ضرباتی است که در طول تاریخ دشمنان و مستکبرین عالم از حوزه خورده اند.

وی خاطرنشان کرد: ضرباتی که میرزای شیرازی در ماجرای تحریم تنباکو به پیکره انگلیس خبیث زده است، ضرباتی که مراجع و علمای عراق به داعش زده اند و گروه حشدالشعبی را ساختند و همچنین ضربه ای که امام راحل در ایران به دیکتاتوری پهلوی زد همه و همه باعث این عداوت و دشمنی با حوزه شده است.

وی با تبیین وظایف مهم طلاب علوم دینی و حوزویان برای مقابله با دشمنان گفت: پیشرفت علمی، آشنایی با مسائل روز، آراسته شدن به اخلاق اسلامی و همدردی با مردم و در کنار آنان بودن در شرایط اقتصادی، وظایفی مهم است که حوزویان در شرایط کنونی برعهده دارند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اسلام دین محبت، عاطفه، دوستی و انسانیت است و مسائل عاطفی را در حد اعلا رعایت کرده، ادامه داد: امروزه که دشمنان سعی می کنند اسلام و مسلمانان را خشن جلوه دهند بیان جنبه های انسانی و عاطفی اسلام می تواند توطئه های آنان را خنثی کند.

 

نظر شما