معاون استاندار قم:

۵۰ درصد تعهدات قم در حوزه صادرات عملیاتی شد

۱۳۹۷/۰۷/۰۸ - ۱۰:۱۲:۰۸
کد خبر: ۷۵۸۷۳۲
۵۰ درصد تعهدات قم در حوزه صادرات عملیاتی شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری با همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی شاهد تحقق 50 درصدی تعهدات استان در حوزه صادرات هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهرداد غضنفری درجلسه توسعه صادرات در فرمانداری قم افزود: سهم استان توسعه 250 میلیون دلاری بود که تاکنون شاهد تحقق بخشی از آن با برنامه های عملیاتی از جمله رفع مشکلات و ارائه راهکار هستیم.

وی ادامه داد: فاصله کمی با تحقق کامل تعهد صادرات داریم که امیدواریم در چند ماه آینده سال به آن دست یابیم.

وی با اشاره به این که دولت نیز بسته هایی در خصوص رونق صادرات تهیه کرده است گفت: به زودی این بسته ها اجرایی که منجربه رونق تولید، صادرات و رفاه اقتصادی مردم در جامعه می شود.

معاون استاندار قم اضافه کرد: ارائه راهکارها و اظهار نظرهای بخش خصوصی نقش مهمی در رفع مشکلات دارد که در قم شاهد حضور بخش خصوصی صاحب نظر هستیم که اظهارنظرهای آنان در سطح ملی ارائه می شود.

وی با تاکید بر این که برای برون رفت از شرایط اقتصادی فعلی نیازمند همراهی بخش خصوصی و دولتی هستیم گفت: باید مشکلات و مسائل از سوی بخش خصوصی در کمیته ها و دستگاه های دولتی بیان تا راهکارهای عملیاتی برای آن در نظر گرفته شود.

غضنفری گفت: همچنین هم صدایی در بخش خصوصی نیز ضروری است و نباید هر بخشی به دنبال تضعیف بخش دیگر باشد که متاسفانه رگه هایی از این رقابت های نامناسب در استان قم شاهدیم.

وی خاطرنشان کرد: همه باید با کمک یکدیگر در راستای درآمدزایی و توسعه اقتصادی در استان، مشکلات را شناسایی کنیم و درصدد ارائه راهکارهای مناسب و کارآمد باشیم.

وی از پیگیری مشکلات بخش تولید و صنعت در استان قم خبر داد و گفت: در حال حاضر بحث حمل و نقل، مواد اولیه، واردات و صادرات در حال رسیدگی است تا با کاهش هزینه های تمام شده، ابزار مبارزه با جنگ اقتصادی را فراهم کنیم.

غضنفری تاکید کرد: مدیران استانی نیز باید در این زمینه نسبت به گذشته فعال شوند و از تمام ظرفیت خویش برای احیا و رونق واحدها تلاش کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز