آیت الله صافی گلپایگانی:

تصوف در مقابل ولایت اهل بیت(ع) قرار دارد

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۰۹:۰۴:۰۸
کد خبر: ۷۵۹۴۸۴
تصوف در مقابل ولایت اهل بیت(ع) قرار دارد
آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید با اشاره به ضرورت نقد علمی جریان تصوف، گفت: اندیشه تصوف در مقابل ولایت اهل بیت(ع) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ایشان در دیدار دست اندرکاران همایش ملی «تصوف؛ شاخصه ها و نقدها»، با بیان این که باید با کارهای علمی، جوانان و حتی برخی از اهل علم که گرفتار انحراف می شوند را روشن کنید، افزود: در پژوهش ها باید مبانی اسلام و ولایت اهل بیت(ع) به صورت دقیق و صحیح مطرح و انحراف این گرو‌ه‌ ها از اصول مکتب بیان شود، زیرا این ها در مقابل ولایت اهل بیت(ع) هستند و آرای دیگران را به نام اسلام در مقابل مکتب اهل بیت(ع) قرارداده‌ اند.

آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: اگر ما مکتب اهل بیت(ع) را دنبال کنیم همه چیز در آن وجود دارد و هیچ کم و کاستی در قرآن، سنت و روایات اهل بیت(ع) نیست.

وی با بیان این که اندیشه تصوف از زمان اهل بیت(ع) تا امروز همواره طرفدارانی داشته است، با اشاره به خاستگاه های تصوف در بیرون از اسلام، خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب هم ما درگیری هایی را با این ها داشته ایم و با فرقه‌ های تصوف مبارزه می کردیم و امیدوارم با اهتمام شما مکتب اهل بیت(ع) روز به روز گسترش پیدا کند.

وی ضمن تشکر از اقدام دفتر تبلیغات اسلامی در برگزاری این همایش، گفت: برگزاری چنین همایشی اقدامی ضروری و مهم است که برای آگاهی بخشی به جامعه بسیار موثر می‌ باشد.

این مرجع تقلید افزود: این کار بسیار بزرگی است که شروع کردید و دیگران هم استفاده خواهند کرد، زیرا در زمان کنونی باید مرز میان مکتب اهل بیت(ع) و فرقه‌های انحرافی روشن شود تا دیگران به اشتباه نیفتند و شیعه خیلی بالاتر از مکاتبی است که در آن موارد انحرافی در قالب شعر و نثر و رقص به مردم القا می شود.

نخستین همایش ملی تصوف، شاخصه ها و نقدها روز پنجشنبه 19 مهرماه جاری در 2 نوبت صبح و عصر در مرکز همایش های غدیر قم برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز