در جلسه شورای ورزش همگانی استان قم عنوان شد

وجود ۲۵ پاپگاه ورزش همگانی در قم/ تجهیز ۲۹ مسجد قم به امکانات ورزشی

۱۳۹۷/۰۷/۱۲ - ۰۹:۳۳:۴۶
کد خبر: ۷۶۰۳۷۲
وجود ۲۵ پاپگاه ورزش همگانی در قم/ تجهیز ۲۹ مسجد قم به امکانات ورزشی
در جلسه شورای ورزش همگانی استان قم، برنامه‌های مسابقات ورزشی کارکنان دولت در استان و جزئیات مربوط به این مسابقات مطرح و از وجود 25 پاپگاه ورزش همگانی و تجهیز 29 مسجد قم به امکانات ورزشی در قم خبر داده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، جلسه شورای ورزش همگانی استان قم در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد.

حسن عابدی مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در ابتدای این جلسه با اشاره به بزرگداشت هفته ورزش در استان قم اظهار کرد: به مناسبت این هفته برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان دولت را در استان در دستور کار داریم، هشت رشته برای آقایان و 6 رشته برای بانوان در این مسابقات پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌های دستگاه‌های مختلف استان قم برای ترویج ورزش همگانی مورد بررسی قرار می‌گیرد و از دستگاه‌های برتر در این خصوص تقدیر خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: 26 مهرماه تا دوم آبان ماه به نام هفته ورزش نامگذاری شده، مساله ورزش یک مساله فرادستگاهی است و باید دستگاه‌های مختلف در این خصوص نقش ایفا کنند.

عابدی تعداد پایگاه‌های ورزش همگانی در استان قم را  25 پایگاه دانست و تصریح کرد: حضور در این پایگاه‌ها برای مردم رایگان است و هزینه مربیان آن توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: انجمن خیرین ورزش یار در استان قم تشکیل شده است و این انجمن در زمینه احداث فضاهای ورزشی و کمک به تیم‌های ورزشی تلاش می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: امسال دو تن از ورزشکاران استان در بازی‌های پارالمپیک جاکارتا شرکت می‌کنند و امیدواریم که این ورزشکاران مدال طلا را کسب کنند، از سال 94 ستاد بازی‌های آسیایی و المپیک در اداره ورزش و جوانان استان قم را تشکیل دادیم تا از ورزشکاران شرکت کننده در این رقابت‌ها حمایت کنیم.

عابدی با اشاره به فعالیت‌های ورزشی در مساجد استان قم اظهار کرد: همه ساله مسابقات ورزشی مساجد استان با همکاری دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود و در آخرین دوره این مسابقات شاهد حضور پنج هزار ورزشکار بودیم.

وی خاطرنشان کرد: استان قم در رشته‌های ورزشی کبدی و باستانی میزبان برگزاری مسابقات ورزشی المپیاد نخبگان است که این مسابقات از یکم تا چهارم آذرماه برگزار خواهد شد.

محمد پیروزمنش رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم در ادامه این جلسه با اشاره به برنامه‌های روز پارالمپیک در استان قم اظهار کرد: اجتماع 500 تن از دانش آموزان مدارس استثنائی را به مناسبت روز پارالمپیک در استان داریم، در این مراسم برنامه‌های ورزشی و برنامه‌های فرهنگی را برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی در مدارس استثنایی و مراکز بهزیستی در استان به مناسبت هفته پارالمپیک برگزار خواهد شد.

حسن مالکی نژاد در بخش دیگری از جلسه با اشاره به تجهیز مساجد شهر قم به وسایل ورزشی اظهار کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم اقدام به تجهیز 29 مسجد شهر به امکانات ورزشی کرده است تا یک کار زیرساختی در بخش ورزش صورت بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: هر چقدر که مساجد بیشتری به لوازم ورزشی تجهیز شود، جذب کودکان و جوانان به این مساجد افزایش پیدا می‌کند و این سیاست از افزایش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌دهد.

اسماعیل زند در این جلسه گفت: طی سال‌های اخیر بسیاری از مساجد شهر قم به لوازم ورزشی تجهیز شدند، ولی نگهداری از این تجهیزات اهمیت بیشتری نسبت به تجهیز دارد و باید در این خصوص نظارت صورت بگیرد.

رئیس هیأت ورزش همگانی استان قم افزود: برای تامین هزینه‌های مسابقات کارکنان دولت از هر تیم یا فرد شرکت کننده ورودیه ای دریافت خواهد شد.

لزوم هدایت امکانات ورزشی به مناطق حاشیه قم

سید محمدرضا هاشمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در بخش پایانی جلسه با اشاره به تلاش دستگاه‌های استان قم برای گسترش ورزش همگانی در استان اظهار کرد: از دستگاه‌های استان قم تشکر می‌کنم که در گسترش ورزش همگانی تلاش کردند و اداره ورزش و جوانان در این خصوص پیگیری زیادی دارد.

وی ادامه داد: باید امکانات ورزشی را به سمت مناطق حاشیه شهر قم هم سوق بدهیم تا در آن مناطق هم مردم از فرصت برای ورزش برخوردار باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: ستادی در استان قم با محوریت استانداری برای بزرگداشت هفته ورزش تشکیل شده است، برنامه‌های این هفته هم مربوط به اقشار مختلف مردم و هم مربوط به کارمندان است.

وی خاطرنشان کرد: جلسه ای با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های مختلف استان قم برای بزرگداشت روز و هفته پارالمپیک در استان برگزار خواهد شد و این دستگاه‌ها براساس قانون موظف به همکاری در این خصوص هستند، جانبازان و معلولان حق زیادی بر گردن ما دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز