در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم مطرح شد

افزایش ۲ برابری اعتبارات کاهش آسیب‌های اجتماعی در قم/ تجهیز تمامی روستاها به خانه ورزش

۱۳۹۷/۰۷/۱۲ - ۰۹:۳۵:۵۳
کد خبر: ۷۶۰۳۷۳
افزایش ۲ برابری اعتبارات کاهش آسیب‌های اجتماعی در قم/ تجهیز تمامی روستاها به خانه ورزش
در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم از تجهیز 60 خانه ورزش روستایی و افزایش دو برابری اعتبارات در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی خبر داده شد و با درخواست مدیر کل ورزش و جوانان استان در راستای اعزام مشاور زن به بخش ها و آگاهی رسانی در مورد ازدواج و خانواده همراه بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم امروز در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری قم با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی استان به ریاست سید محمدرضا هاشمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم برگزار شد.

ابراهیم حسن زاده بخشدار جعفریه در ابتدای این جلسه با اشاره به برگزاری همایش پیاده روی در جعفریه اظهار کرد: دو همایش پیاده روی با حضور مردم این بخش برگزار کردیم، جمعیت هلال احمر در بخش فعال است و 165 نفر در دوره‌های این جمعیت در بخش جعفریه شرکت کردند.

وی  ادامه داد: 18 هیأت ورزشی در بخش جعفریه داریم که فعال هستند، همچنین کلاس‌هایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این بخش برگزار شده است.

سید محمدرضا هاشمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در ادامه این جلسه با اشاره به لزوم توجه دستگاه‌های استان قم به روستاها اظهار کرد: این دستگاه‌ها باید علاوه بر شهر قم به شهرهای تابعه و روستاهای قم توجه داشته باشند، امکان تبدیل فضاهای خالی دستگاه‌های استان در روستاها به خانه‌های ورزش وجود دارد تا نشاط اجتماعی درروستاهای قم ایجاد شود.

وی ادامه داد: اعتبارات خوبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استان قم به این استان اختصاص پیدا کرده که دو برابر سال گذشته است، تلاش برای کاهش آمار طلاق در استان قم اهمیت زیادی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: دستگاه‌های استان باید فضاهای بی استفاده در روستاها را به ایجاد خانه‌های ورزش اختصاص بدهند، امکان استفاده از اعتبارات پیشگیری از مواد مخدر و اعتبار اجتماعی در این زمینه وجود دارد.

هاشمی بخشداری‌ها در بخش‌های استان قم را محور فعالیت‌های جوانان دانست و تصریح کرد: ستاد فرعی ساماندهی امور جوانان حداقل هر دو ماه یک بار باید در بخش‌های استان برگزار شود.

وی ادامه داد: باید تا پایان سال در تمام روستاهایی که ممکن است، خانه ورزشی به وجود بیاید. باید توجه ویژه ای به مناطق روستایی داشته باشیم و چنین توجهی می‌تواند جلوی حاشیه نشینی را بگیریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: روستاییان استان قم باید از فرصت طرح اشتغال روستایی و تسهیلات این طرح با سود 6 درصد استفاده کنند، بخشداران و دستگاه‌های استان قم باید به روستاییان در این خصوص کمک داشته باشند.

رضا سیار در بخش دیگری از جلسه با اشاره به تعداد روستاهای استان قم اظهار کرد: 132 روستا در استان دارای شورای اسلامی هستند و باید در روستاهای قم خانه ورزشی ایجاد شود، بخشی از مالیات ارزش افزوده به دهیاری‌های استان اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: باید دستگاه‌های مختلف استان قم برای ایجاد زمین‌های ورزشی در روستاهای استان تلاش کنند تا اوقات فراغت جوانان به ورزش اختصاص پیدا کند، همچنین ساخت استخر در شهر جعفریه با توجه به افزایش جمعیت جوانان در این شهر اهمیت زیادی دارد.

فرماندار قم افزود: پس از حلول ماه ربیع الاول به دنبال برگزاری برنامه سروستان در بخش‌های تابعه شهر قم هستیم تا نشاط اجتماعی در این بخش‌ها به وجود بیاید.

وی خاطرنشان کرد: باید در برنامه‌های مربوط به جوانان در بخش‌های استان قم هم افزایی بین دستگاه‌های استان صورت بگیرد، محوریت در این خصوص با بخشداری‌ها است.

حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در این جلسه با اشاره به خانه‌های ورزشی روستایی اظهار کرد: ایجاد این خانه‌ها را در  روستاهای قم پیگیری و در این راستا 60 خانه ورزشی روستایی را در قم تجهیز کردیم، به دنبال تجهیز 30 خانه ورزشی روستایی دیگر در استان قم هستم و اعتبارات برای احداث و تجهیز این خانه‌ها تامین شده است.

وی ادامه داد: اعزام مشاوران جوانان و مشاوران ازدواج و خانواده به بخش‌های استان قم توسط سازمان بهزیستی مصوب شده است، همچنین جلسات ساماندهی امور جوانان استان قم در این بخش‌ها باید هر دو ماه به صورت مرتب برگزار شود تا شاهد هم افزایی دستگاه‌ها را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به خصوص جوانان باشیم.

ستار احمدوند معاون اجرایی سپاه استان قم در بخش پایانی جلسه گفت: باید به دنبال نیازسنجی نیازهای جوانان باشیم، مهم ترین نیازهای جوانان در بخش‌های قم مساله اشتغال و ازدواج و اقتصاد مقاومتی است.

وی خاطرنشان کرد: نگهداری خانه‌های ورزشی در روستاهای استان قم به مراتب سخت تر از ایجاد این خانه‌ها است، باید به دنبال استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف در این خصوص باشیم وهم افزایی برای این کار صورت بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز