معاون جهاد کشاورزی قم:

۳۳۰۰ تن پسته از باغ های قم برداشت شد

۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۰۹:۲۸:۲۹
کد خبر: ۷۶۱۴۲۳
۳۳۰۰ تن پسته از باغ های قم برداشت شد
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به وضعیت مطلوب تولید پسته در استان گفت: امسال 3هزار و 300 تن پسته توسط بهره برداران این محصول برداشت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمدعلی سلامی گفت: 12 هزار و 500 هکتار باغ پسته در قم وجود دارد که امسال، چهار هزار و 500 هکتار آن به بار نشست.

وی افزود: قم برای تولید پسته وضعیت مطلوبی دارد و بیش از 650 تن از باغداران استان در زمینه تولید این محصول که ارزش اقتصادی خوبی دارد، فعالیت می کنند.

وی با اشاره به کیفیت بالای پسته تولید شده در روستاهای استان، ادامه داد: پسته، محصولی مقاوم و کم آب بر است و پیش بینی می شود با توسعه باغ های پسته در مناطق روستایی، قم در آینده نزدیک به یکی از مهمترین قطب های تولید پسته کشور تبدیل شود.

سلامی گفت: در 6 سال گذشته مساحت باغ‌های پسته استان از 4 هزار هکتار به بیش از 12 هزار هکتار رسیده است که این نشان دهنده استقبال خوب روستاییان از این محصول راهبردی و اقتصادی است.

وی بیان کرد: در طول سال های اخیر سازمان جهاد کشاورزی به دنبال توسعه کمی مزارع کشاورزی در مناطق روستایی قم نبوده است، اما در عین حال با تغییر الگوی کشت توانسته است کیفیت محصولات تولیدی را ارتقا و میزان درآمد روستاییان را افزایش دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز