مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

کودکان بیشترین تأثیر را از تخریب محیط زیست متحمل می شوند

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۰۸:۴۳:۴۹
کد خبر: ۷۶۱۸۳۴
کودکان بیشترین تأثیر را از تخریب محیط زیست متحمل می شوند
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بحران های زیست محیطی و تغییر اقلیم، بیشترین تأثیر را بر روی کودکان و نسل آینده خواهد گذاشت، از این رو باید از امروز برای نجات محیط زیست تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید رضا موسوی مشکینی در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم به مناسبت فرارسیدن هفته ملی کودک در سخنانی اظهار کرد: امروز باید از همه امکانات و ظرفیت ها برای نجات محیط زیست از بحران های بوجود آمده استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بحران های زیست محیطی و تغییر اقلیم، بیشترین تأثیر را بر روی کودکان و نسل آینده خواهد گذاشت، تصریح کرد: تخریب محیط زیست آینده کودکانمان را سرد و تاریک می کند و شاید هیچگاه راهی برای بازگشت به شرایط مطلوب وجود نداشته باشد، از این رو باید از امروز به فکر نجات محیط زیست باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به تأثیرپذیری عمیق کودکان، بر ضرورت فرهنگسازی زیست محیطی برای آینده سازان کشورمان تأکید کرد و گفت: باید با سرمایه گذاری مناسب و تأمین همه امکانات و ظرفیتها، نگرش و فرهنگ محیط زیستی را در جامعه تغییر دهیم تا جلوی گسترش آسیب ها را بگیریم.

وی ضمن تبریک فرارسیدن هفته ملی کودک، خواستار گسترش همکاری های فیمابین و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری برای کودکان با محوریت مسائل زیست محیطی شد و گفت: امروز باید با زبان ساده، اهمیت حفظ و حراست از محیط زیست را برای کودکان مطرح کنیم تا این مسائل هرچه بیشتر در خانواده های ایرانی نهادینه شود.

 

نظر شما