آغاز هرس درختان سطح شهر با شروع فصل پاییز

۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ۰۹:۲۰:۵۱
کد خبر: ۷۶۳۲۲۴
آغاز هرس درختان سطح شهر با شروع فصل پاییز
مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: هرس درختان در شرایط ویژه و با دستورالعمل‌های خاصی که برای هر نوع درخت وجود دارد انجام می‌شود و شهروندان نگران میزان هرس درختان نباشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان هرس درختان بوستان‌ها و معابر سطح شهر را هم‌زمان با آغاز فصل پاییز یکی از اولویت‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم دانست و بیان کرد: با شروع فصل پاییز و آغاز بادهای فصلی هرس درختان معابر سطح شهر و بوستان‌ها در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

 مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم مهم‌ترین علت هرس درختان را تداخل با شبکه برق شهری عنوان کرد و گفت: هرس درختان در شرایط ویژه آن‌هم با دستورالعمل‌های خاصی که برای هر نوع درخت وجود دارد انجام می‌شود و شهروندان نگران میزان هرس درختان نباشند.

وی با تأکید بر حفظ ظاهر و سلامت درختان در هرس سالیانه افزود: با توجه به نوع درختانی که در شهر قم وجود دارد، هرس طولی و عرضی درختان را در پاییز و با توجه به نوع خطرات احتمالی برای درختان انجام می‌دهیم و در هر دو مورد سلامت درخت در نظر گرفته می‌شود.

جوادیان هرس طولی درختان را از زیر شبکه برق و عرضی را با توجه به‌احتمال سقوط شاخه‌های سنگین درختان هنگام وزش شدید باد اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به رشد سالانه 8 متری درخت اکالیپتوس و مشکل تداخل با شبکه برقی و همچنین رشد زیاد عرضی آن و احتمال سقوط به خیابان و صدمه دیدن عابران پیاده و خودروها باید این هرس به‌صورت منظم در سطح شهر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: هرس درختان با توجه به تصمیماتی که در جلسات تخصصی با حضور کارشناسان اتخاذ می‌شود انجام می‌شود و بعضی از درختان مانند اقاقیا، توت، کاج، نارون و زیتون‌تلخ نیازی به هرس کلی نداشته و تنها تک شاخه‌ای هرس می‌شوند و این دستورالعمل به مناطق 8هشتگانه شهرداری ابلاغ‌شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از مردم درخواست کرد با مشاهده هرگونه تخلف در هرس، قطع درختان و کف‌بری توسط افرادی غیر از مسئولان شهرداری با سامانه 137 تماس گرفته و بیان کرد: با اطلاع رسانی به‌موقع و اعزام و حضور پلیس فضای سبز در محل با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی استفاده از راهکاری دیگر را در حفظ درختان از تداخل با شبکه برقی مدنظر قرارداد و تصریح کرد: در برخی استان ها و بخش هایی از شهر قم از روش سیم بند برای جلوگیری از تداخل درختان با شبکه برق استفاده می‌شود که موثر بوده و این همکاری سایر دستگاه ها به ویژه شرکت توزیع نیروی برق استان را می طلبد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز