دسترسی ۳۰درصد از مشترکین قم به شبکه فاضلاب

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۱۰:۲۱:۳۹
کد خبر: ۷۶۳۸۰۳
دسترسی ۳۰درصد از مشترکین قم به شبکه فاضلاب
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: 30درصد از مشترکین استان به شبکه فاضلاب دسترسی دارند و 20درصد ظرفیت خالی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی‌جان صادق پور گفت: جمعیت شهری قم به طور کامل به آب سالم و بهداشتی دسترسی دارند و همچنین در حوزه فاضلاب نیز، 30درصد از مشترکین به انشعابات فاضلاب دسترسی دارند و 20درصد ظرفیت خالی در این زمینه وجود دارد.

 وی افزود: اگر تمام انشعبات فاضلاب در استان قم توسط مردم خریداری شود و به شبکه متصل شوند، میزان فاضلاب درصد کمی بالاتر از حجم تصفیه‌ خانه‌های استان است که به همین منظور باید یک تصفیه خانه دیگر طراحی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم عنوان کرد: برای اجرای پروژه فاضلاب شهر پردیسان با مشکلاتی مواجه هستیم و نیاز است که اعتبارات در این خصوص اختصاص یابد تا هرچه زودتر این پروژه به سرانجام برسد.

محمد احمدی جبلی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هم اظهار کرد: از 156روستا در سطح استان، آبرسانی به 48روستا انجام شده است و 108روستا باقی مانده است.

وی افزود: اگر اعتبارات لازم تخصیص یابد، تا نیمه اول سال آینده، آبرسانی به 70روستا انجام می‌شود؛ همچنین برای آبرسانی با کیفیت به مناطق کهک و خلجستان، نیازمند 55میلیارد میلیارد تومان اعتبار هستیم .

 

نظر شما