اضافه شدن هزار دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور

۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۲۲:۰۷:۰۶
کد خبر: ۷۶۴۶۰۵
اضافه شدن هزار دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
رئیس اورژانس کشور گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته 700 دستگاه آمبولانس به ناوگان خدمات رسانی اورژانس اضافه شده و در آینده نزدیک هزار دستگاه دیگر نیز اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر کولیوند در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه حدود ۴۳ سال پیش فوریت‌های پزشکی‌ ایران با ۱۰ پایگاه راه‌اندازی شد، اظهار کرد: با انقلاب اسلامی ایران اورژانس پیش بیمارستانی توسعه خوبی پیدا کرد و در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها و مداوای مجروحین نقش اساسی داشته است.

وی ادامه داد: طی مدت کوتاهی در سه سال گذشته به همت وزیر بهداشت دکتر هاشمی، ناوگان زمینی اورژانس افزایش قابل‌توجهی داشت و هم اکنون 5500 دستگاه آمبولانس داریم که هزار دستگاه هم به‌زودی خریداری‌شده و به ناوگان اورژانس اضافه می‌شود.

دکتر کولیوند افزود: نگاه وزیر بهداشت به اورژانس ممتاز است و تأکید دارند که مردم ما حقشان بهترین‌هاست و نیروها و ناوگان را در همین راستا تقویت کردیم.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به اینکه در طرح تحول سلامت اورژانس هوایی راه‌اندازی شده هم‌اکنون که ۳۹ بالگرد داریم که بالغ بر ۲۳ هزار مجروح را جابه‌جا کردند و از این تعداد، ۶۵ درصد بلافاصله وارد اتاق عمل شدند و در نقاط صعب‌العبور ۵۵ درصد مرگ‌ومیر مادران باردار را کاهش دادیم.

وی عنوان کرد: اورژانس در ایام محرم و عزاداری‌ها با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و تکیه‌ها بدون منت خدمت گذاری کرده و این خدمات رایگان است و مردم پولی پرداخت نمی‌کنند.

دکتر کولیوند خبر داد: پایگاه‌های جاده‌ای‌ مخصوصاً پایگاه‌های روستایی را توسعه دادیم چون حق هم‌وطنان روستایی است که تیم تخصصی فوریت‌های پزشکی در کنارشان حضور داشته باشند.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به بیماران دچار سکته حاد قلبی و حاد مغزی از دیگر اقدامات مهم اورژانس است، بیان کرد: این بیماران اگر در کمتر از ۹۰ دقیق به بیمارستان منتقل شوند، بدون عارضه زنده می‌مانند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون چهار کشور دستگاه ثبت نوار قلب را تولید می‌کنند و توسط ۲ سیم‌کارت اطلاعات و صدا را ارسال می‌کنند و سپس به متخصص ارسال‌شده و با تشخیص متخصص به مرکز ۲۴۷ که خدمات نوین اورژانس قلب معروف است، انتقال داده می‌شود و تاکنون بالغ بر ۳۶هزار نفر را در کمتر از ۶۰ دقیقه به بیمارستان منتقل کردیم.

دکتر کولیوند خاطرنشان کرد: به برکت طرح تحول سلامت برای شهرهای بزرگ موتور آمبولانس ایجاد کردیم که این مهم با همت و تلاش وزیر بهداشت انجام شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز