استاندار قم:

پدافند غیرعامل به گفتمان عمومی مبدل شود

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۱:۱۶:۳۲
کد خبر: ۷۶۴۷۸۲
پدافند غیرعامل به گفتمان عمومی مبدل شود
استاندار قم گفت: باید برای تبدیل شدن پدافند غیرعامل به یک گفتمان عمومی و فرهنگ نهادینه شده در سطح جامعه بایستی تلاش شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مهدی صادقی در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان که در تالار امام جواد (ع) استان برگزار شد، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که پدافند غیر عامل را اصلی همیشگی عنوان کرده اند، اظهار کرد: باید توجه ویژه ای به موضوع پدافند غیر عامل و استفاده از ابزار‌های تکنین‌های نوین در نهادینه ساختن آن در جامعه صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم اجرای کامل و صحیح برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته پدافند غیر عامل توسط دستگاه‌های مجری، اضافه کرد: یکی از اهداف و اصول اساسی در این برنامه‌ها ایجاد گفتمان عمومی در سطح عامه مردم است، که در این مسیر رسانه‌ها، بویژه صدا و سیمای استان نقشی مهم دارند.

استاندار قم اهمیت عملی شدن اصول پدافند غیر عامل در همه سطوح را مورد توجه قرار داد و افزود: حفظ باور‌های عمومی مردم و ایجاد امید و نشاط در جامعه نقشی اساسی در تقویت سرمایه‌های اجتماعی دارد که این مهم، منجر به شکل گیری سپر محکم پدافند غیر عامل در برابر سوء رفتارهای سیاسی دشمنان می‌شود.

وی با تأکید بر نقش بخش‌های فرهنگی و اطلاع رسانی در نهادینه ساختن اصول پدافند غیر عامل در جامعه، ادامه داد: ضروری است تا با تعریف، آموزش‌های عملی و کارگاهی که منجر به شکل گیری و مواجهه واقعی افراد با پدیده پدافند غیر عامل می شود، در حوزه‌های مختلف پدافند غیر عامل در استان کار شود.

در ابتدای این جلسه برنامه‌های ستاد بزگرداشت هفته پدافند غیر عامل توسط رئیس سازمان پدافند غیر عامل استان و روسای کمیته‌های ذیل این ستاد تشریح شد.

هفته بزرگداشت پدافند غیر عامل از 7 تا 14آبان ماه در سراسر کشور برگزار می گردد.

 

نظر شما