سازمان فرهنگی هنری شهرداری زیر ذره بین شورا

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۲:۵۱:۰۵
کد خبر: ۷۶۴۸۶۹
سازمان فرهنگی هنری شهرداری زیر ذره بین شورا
اعضای شورای اسلامی شهر قم در شصت و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم را زیر ذره بین قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، شصت و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم امروز  برگزار شد که طی آن لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان فرهنگی و ورزشی مورد بررسی قرار گرفت.

حسن مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت حمایت از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: انتظار است که از این سازمان که امروزه در وضعیت نامناسبی از نظر اعتباری قرار دارد، حمایت کنیم تا بتواند اقدامات و برنامه های فرهنگی خود را ادامه دهد.

مجید اخوان عضو شورای اسلامی شهر قم کاملا مخالف حرف مالکی نژاد بود و گفت: بودجه ابتدایی داده شده و دیگر نباید به جز آن اعتبار بخواهیم هزینه ای را بدهیم.

سبحانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: کارهای فرهنگی هزینه بر است اما باید به مسائل بودجه ای هم توجه داشت، برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم بلند مدت است و این سازمان به نوعی از دست ما رها شده و باید تلاش کنیم.

وی عنوان داشت: باید به این سازمان بودجه تزریق شود و باید بدهی های آن را نیز مد نظر قرار دهیم و موضوع تفریغ بودجه سازمان باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

*بدهی 2 میلیاردی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم

محسن رنجبر معاون شهردار قم نیز در این جلسه گفت: این سازمان در سال گذشته بر اساس برنامه ای که ارائه داده بوده 75 درصد برنامه های خود را انجام داده و بدهی ها مربوط به کارهای فرهنگی نیست و هزینه های جاری است.

وی تصریح کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در حدود 2 میلیارد تومان بدهی دارد که یک میلیارد و صد میلیون تومان آن بدهی به خود شهرداری است.

حجت الاسلام آتش زر دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: سازمان فرهنگی مشکل اساسی که دارد این است که منبع درآمد ندارد و همین امر نیز موجب شده که نتواند قدرت مانور در کارهای فرهنگی داشته باشد.

وی افزود: باید کارهای فرهنگی در سطح شهر انجام شود و از شهرداری می خواهیم که خودش دلسوزتر از ما برای سازمان باشد و سازمان فرهنگی ورزشی را از این وضعیتی که دارد خارج کند و از سوی دیگر وظایف و تعاریف این سازمان را منظم تر کند.

حسن مالکی نژاد بار دیگر اجازه صحبت خواست و گفت: البته این را باید بگوییم که خدمات گسترده ای در این سازمان انجام شده که در راستای فرهنگ شهروندی، هنری و مناسبت های ملی و مذهبی بوده که جا دارد همین جا از مجید رفیعی مدیرعامل سازمان قدردانی کنیم که البته چند وقت پیش استعفا دادند.

وی بیان داشت: در این مدت که مدیرعامل استعفا داده است، تمهیداتی نیز انجام شده است و هیئت مدیره جدید انتخاب شده است و کارهای پرداختی به مردم نیز به نوبت در حال پرداخت است.

 

*مخالفت های پی در پی اخوان

مجد اخوان باز هم بعد از صحبت های مالکی نژاد به میدان آمد و گفت: بحث ما این است که شهرداری بنگاه اقتصادی است و باید در آمد و هزینه را تراز کنند و هنر مدیریت این است که در این بحران اقتصادی مشکلات را حل کند و اگر نمی تواند کاری کند، هزینه اضافی نتراشد.

 

*سطحی نگر نباشیم

سقائیان نژاد شهردار قم که اغلب در جلسات شورا صحبت نمی کند، اجازه صحبت خواست و گفت: من نمی خواستم صحبت کنم اما باید این را بگوییم که خیلی بد است که همه مسائل را در یک سطح می بیینم و یک قسمتی از بودجه در درآمد است که دیده نمی شود.

وی بیان داشت: 17 مجموعه ورزشی را به این سازمان داده اند و هنوز درآمد آن تحقق پیدا نکرده است، قسمت درآمدها را ببینید چه شده و کدام بخش است که برنامه های خود را انجام نمی دهد.

 جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم هم که همواره نقش پدرانه در لوایح را دارد گفت: مدیریت شهری به مسائل فرهنگی و ورزشی و تفریخی اهتمام داشته باشد که البته تاکنون نیز اینگونه بوده و این بحث ها در شورا نشان دهنده حساسیت کارهای سازمان است.

در پایان لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم به رای گذاشته شد و تصویب شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز