فرماندار قم:

دستگاه ها خدمات فرهنگی مناسبی به زائران اربعین ارائه دهند

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۱۰:۱۲:۲۳
کد خبر: ۷۶۵۲۰۶
دستگاه ها خدمات فرهنگی مناسبی به زائران اربعین ارائه دهند
فرماندار قم گفت: در حوزه فرهنگی همه دستگاه ها و نهادهای مربوطه تمام ظرفیت های خود را برای بهره مندی زائران از خدمات فرهنگی به کار گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رضا سیار در جلسه هماهنگی کمیته های 10 گانه ستاد اربعین قم، با تاکید بر این که فضای شهر نیز باید متناسب با اربعین سیاه پوش باشد، افزود: تمام دستگاه ها در نصب بنر و کارهای مربوط به راهنمایی و هدایت زائران مشارکت کنند تا مسئولیت همه کارها برعهده شهرداری قرار نگیرد.

وی همچنین با اشاره به آخرین اقدام ها و برنامه ریزی های انجام شده برای اسکان زائران اظهار داشت: بر اساس درخواست و اعلام آمادگی نیروهای مردمی و تصمیم ستاد اربعین و شورای تامین استان، مصلای قدس به عنوان قرارگاه مردمی اربعین و محل اسکان زائران خارجی تعیین شد.

وی با اشاره به فراهم بودن امکانات لازم برای اسکان زائران ایرانی در مسجد مقدس جمکران افزود: برغم انتخاب مصلای قدس به عنوان قرارگاه مردمی و اقامت زائران غیر ایرانی، در صورت نیاز از ظرفیت این مکان مقدس نیز برای اسکان این زائران استفاده خواهد شد‌.

فرماندار قم با اشاره به تدابیر اتخاذ شده از سوی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) برای تامین امنیت داخل مصلا، گفت: نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز طرح انتظامی دقیقی برای محوطه بیرونی مصلا تهیه و اجرا کنند.

سیار با بیان این که شهرداری نیز برای ارائه خدمات رفاهی و امدادی و اسکان پنج هزار زائر خارجی در قرارگاه مردمی اربعین توجیه شده است، افزود: سطح کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی باید معادل سال قبل باشد و استقرار بیمارستان سیار و صحرایی نیز ضروری است.

معاون اجرایی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) نیز تامین امنیت قرارگاه مردمی اربعین با همکاری نیروی انتظامی را از مهمترین کارهای سپاه قم دانست و افزود: تامین نیازمندی های مصلا از جمله نانوایی سیار، پتو، کانتینر و همچنین طبخ غذا انجام شده است.

سرهنگ ستار احمدوند ادامه داد: با توجه به ضرورت تهیه دارو و تخصصی بودن این اقدام، علوم پزشکی، بیشتر فعالیت های خود را در این زمینه متمرکز کند.

وی یادور شد: سپاه قم در ایام اربعین سال گذشته، طی 15 روز، 70 هزار پرس غذا تهیه و بین زائران خارجی توزیع کرد و امسال نیز به هر اندازه که قرارگاه اربعین سفارش دهد، تهیه خواهیم کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با اشاره به تهیه 600 میلیون ریال دارو در سال گذشته با استفاده از ظرفیت خیران و ضرورت تداوم این کار در اربعین امسال افزود: استقرار بیمارستان صحرایی در محوطه مصلا، فضای زیادی را اشغال می کند، از این رو اگر اتاق یا مکان کوچکی برای این امر در نظر گرفته شود، بهتر است.

محسن اوروجی تصریح کرد: درمانگاه مستقر در مصلا صرفا برای درمان اولیه بیماران است و در صورت نیاز، بیماران به یکی از بیمارستان های شهر انتقال داده می شوند.

همچنین مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم با بیان این که این نهاد در اربعین سال قبل مجوز ایجاد 110 موکب را در بلوار پیامبر اعظم (س) صادر کرد، افزود: تاکنون 30 مجوز ایستگاه صلواتی در مسیر یاد شده صادر شده است.

سید محسن میرهادی با اشاره به این که تمهیدات لازم برای راهنمایی زائران خارجی به سه زبان اردو، عربی و انگلیسی صورت گرفته، از فعالیت سامانه 137 برای اطلاع رسانی به زائران خبر داد و افزود: اکیپ های آتش نشانی در هسته مرکزی و مناطق مهم شهر به صورت شبانه روزی مستقر هستند.

وی برخورد با تخلف های شهری و سد معبر و جمع آوری متکدیان و معتادان و آماده سازی سیما و منظر شهری را از دیگر اقدام ها ذکر کرد و با اشاره به این که پارکینگ بهار متعلق به بخش خصوصی به صورت رایگان به مصلا و قرارگاه مردمی اربعین واگذار می شود، گفت: 2 دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران از مصلا به حرم حضرت معصومه(س) پیش بینی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز