مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد

اعزام ۸۵ پزشک و امدادگر از قم به عراق

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۰۸:۳۳:۱۸
کد خبر: ۷۶۵۵۸۷
اعزام ۸۵ پزشک و امدادگر از قم به عراق
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم از اعزام ۸۵ نفر از پزشکان و کادر امدادی این جمعیت به عراق در آستانه اربعین حسینی(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد گلفشان با اشاره به اعزام کادر امدادی و درمانی جمعیت هلال احمر استان قم به کشور عراق همزمان با ایام اربعین، افزود: این تیم متشکل از ۸۵ نفر از پزشکان، متخصص جراح، متخصص زنان، پرستاران، تکنسین‌های دارویی و نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر است.

وی با بیان اینکه این تیم ها با هدف ارائه خدمات درمانی و امدادی در شهرهای کربلا و نجف و همچنین مسیر نجف به کربلا مستقر می‌شوند، افزود: هماهنگی‌های لازم با وزارت صحه عراق و مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت انجام شده است و تجهیزات دارویی و پزشکی، اتوبوس، خودروی ارتباطات و آمبولانس در اختیار کادر درمانی امدادی هلال احمر قرار می‌گیرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه امسال نیروهای بیشتری به عراق اعزام می‌شوند، افزود: نیروهای جمعیت هلال احمر همانند سال‌های گذشته از نخستین روز آغاز پیاده‌روی زائران کربلا تا سالروز اربعین در محل‌های مشخص شده مستقر می‌شوند تا بتوانند به زائران ایرانی و غیرایرانی به صورت مطلوب خدمات‌رسانی کنند.

وی بیان کرد: ۱۵ نفر برای تیم واکنش سریع هلال احمر آموزش‌های تخصصی و لازم را دیده‌اند تا در صورتی که نیازمند اعزام نیرو در حوادث و سوانح باشیم در ابتدا اعزام شوند و به صورت دائم در پایگاه‌های هلال احمر مستقر هستند.

گلفشان با بیان اینکه ۶ پایگاه دائمی هلال احمر در قم مستقر شده است، افزود: این پایگاه‌ها در جعفریه، سلفچگان، معصومیه، فاتح، کهک و ستاد مستقر هستند.

وی در ادامه با اشاره به حضور دائمی بالگرد امداد و نجات در قم افزود: در گذشته این بالگرد به صورت موقت در قم حضور داشت اما با عنایت استانداری با اختصاص ۲ سوله برای توقف و سوخت بالگرد به صورت دائمی در این استان مستقر شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: در حال آماده سازی پایگاهی دائمی در گرمسار هستیم که تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز