رمزگشایی مودت فی القربی توسط آیت الله فاضل لنکرانی

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۰۸:۴۴:۲۱
کد خبر: ۷۶۵۶۰۰
رمزگشایی مودت فی القربی توسط آیت الله فاضل لنکرانی
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه رمز بقای دین تکامل و وحدت انسان‌ها در مودت فی القربی است گفت: خداوند تاکید کرده است که اصل رسالت مودت به حضرت زهرا(س) و امیرالمؤمنین(ع) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در سوگواره شعر امام حسن مجتبی(ع) "حماسه صبر" که در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد اظهار داشت: باید از مضامین عالیه که در اشعار شعرا وجود دارد بهره مند شویم و تلاش کنیم در زندگی خود همواره در مسیر اهل بیت(ع) گام برداریم.

وی با اشاره به آیه‌ای از سوره شورا افزود: پیامبر(ص) به امر خدا می‌فرماید به امت خودت تا قیامت بگو هیچ اجری از شما نمی‌خواهم غیر از مودت فی القربی، این سؤال مطرح می‌شود چرا پیامبر(ص) مأمور بود که به مردم مودت فی القربی را بگوید که پاسخ این سؤال یک معنویتی در درون زندگی ما ایجاد می‌کند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه رمز بقای دین تکامل و وحدت انسان‌ها در مودت فی القربی است، تصریح کرد: علمای بزرگ اهل سنت نیز این فی القربی را گفتند و خداوند تاکید کرده است که اصل رسالت مودت به حضرت زهرا (س) و امیرالمؤمنین (ع) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و اهل بیت (ع) است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه بیان کرد: انسانی در زیر آسمان نمی‌تواند بدون مودت فی القربی به خداوند برسد، انسان باید مودت را در خود تقویت کند و نباید در زندگی مان کمرنگ باشد و پدران و مادران باید مودت فی القربی را به فرزندان خود تاکید کنند.

فاضل لنکرانی عنوان کرد: پس از شهادت امیرالمؤمنین(ع) امام حسن مجتبی(ع) خطبه خواندند و فرمودند که از اهل بیتی هستم که خداوند مودت آن‌ها را واجب کرده است و اگر به اهل بیت(ع) مودت داشته باشیم رضای الهی را به دست می‌آوریم.

وی با اشاره به مظلومیت امام حسن مجتبی(ع) افزود: پس از شهادت امیرالمؤمنین (ع) معاویه به کوفه آمد به وی گفته شد که امام حسن مجتبی(ع) دارای جایگاه بسیار عظیمی در قلوب مردم دارد و تو باید این جایگاه را بشکنی، وی گفت راه آن چه چیزی است و به وی گفتند که به منبر برو و امام حسن مجتبی(ع) در مجلس بنشیند تا حرمت وی شکسته شود و از چشم مردم بیفتد معاویه پذیرفت و خطبه‌خوانی کرد و نخستین مطلبی که در خطبه خود گفت به امیرالمؤمنین(ع) اهانت کرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: امام حسن(ع) به معاویه گفت وای بر تو ای معاویه تو پدر من را لعن می‌کنی و پیامبر(ص) فرمود کسی که امام علی(ع) را لعن و اهانت کند پیامبر(ص) را سب کرده و کسی که پیامبر(ص) را مورد اهانت قرار دهد خدا را سب کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز