اعزام ۲۰۰ مبلغ خواهر به زیارت اربعین

۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ۱۰:۱۹:۲۰
کد خبر: ۷۶۶۰۶۲
اعزام ۲۰۰ مبلغ خواهر به زیارت اربعین
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: 200 خواهر مبلغ از جمله 80 مبلغ زبان‌دان در موکب‌های ایرانی و عتبات عالیات در عراق حضور پیدا می‌کنند و مبانی دین را ترویج می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، معصومه ظهیری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به ویژگی‌های حماسه اربعین اظهار کرد: حماسه اربعین بزرگ ترین اجتماع انسانی است و هیچ اجتماعی به بزرگی اربعین در طول دو هفته نداریم، هدف از این اجتماع، ایجاد دوستی، محبت و وحدت است.

وی ادامه داد: اجتماع اربعین یک اجتماع مردمی است و دولت‌ها نقش بزرگی در این اجتماع ندارند، حوزه‌های علمیه اقدام به اعزام مبلغان و پاسخگویی به نیازهای زائرین کرده اند و خواهران مبلغ در موکب‌ها، حسینیه‌ها و عتبات عالیه حضور پیدا می‌کنند و به سوالات زائرین در خصوص احکام و شبهات پاسخ می‌دهند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: مبلغان زبان دان مسلط به هفت زبان جهان به عنوان کمیته فرهنگی ستاد اربعین در مراسم زیارت اربعین حضور دارند که این مبلغان توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ساماندهی شدند.

ظهیری برگزاری هم اندیشی زیارت اربعین را از برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد اربعین دانست و تصریح کرد: موضوع این هم اندیشی روابط میان فرهنگی ایران و عراق است و هم اندیشی فردا در دو نوبت صبح و عصر با حضور مهمانانی از ایران و عراق برگزار می‌شود، نهادهای همکار در این خصوص دانشگاه امام صادق(ع) و بعثه مقام معظم رهبری هستند.

وی ادامه داد: دبیرخانه همایش «اربعین، طریق الحسین» تاسیس شده است و این همایش در سال‌های آینده هم برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: سخنرانان هم اندیشی زیارت اربعین سخنرانان ملی هستند و این هم اندیشی فردا پنجشنبه ساعت هشت صبح در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود و در حاشیه این هم اندیشی پنل‌های تخصصی برگزار خواهد شد.

ظهیری با اشاره به اعزام مبلغان در زیارت اربعین اظهار کرد: این مبلغان هم در اماکن حضور زائران در نقاطی همچون مرز مهران، شلمچه و چزابه مستقر می‌شوند، همچنین 200 خواهر مبلغ از جمله 80 مبلغ زبان‌دان در موکب‌های ایرانی و عتبات عالیات  در عراق حضور پیدا می‌کنند و مبانی دین را ترویج می‌دهند.

وی ادامه داد: جامعه الزهرا و جامعه المصطفی اقدام به اعزام کاروان‌های زیارت اربعین با حضور خواهران طلبه می‌کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: اعزام مبلغین طی هفته آینده تا روز سه شنبه صورت می‌گیرد و بازگشت مبلغان هم حداکثر تا سه روز پس از اربعین انجام خواهد شد.

ظهیری تعداد پنل‌های نشست هم اندیشی زیارت اربعین را چهار پنل دانست و خاطرنشان کرد: موضوع یکی از پنل‌ها، زنان سفیران میان فرهنگی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز