فرمانده انتظامی استان قم:

راهبرد نیروی انتظامی ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی است

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۱۰:۰۵:۵۸
کد خبر: ۷۶۸۰۶۰
راهبرد نیروی انتظامی ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی است
فرمانده انتظامی استان اقدامات علمی را تنها راه کشف جرایم پیچیده دانست و گفت: اصل و اساس راهبرد نیروی انتظامی ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار عبدالرضا آقاخانی در چهارمین جلسه شورای پژوهشی استان قم که با حضور روسا و معاونان پژوهشی دانشگاه‌های قم برگزار شد، اظهارداشت: امروز افتخار پلیس این است که بیش از 95 درصد از کشفیات، علمی است و این را مدیون مراکز علمی، دانشگاهی هستیم.

وی با اشاره به پیچیدگی جرایم در عصر کنونی، ادامه داد: تنها راه حل کشف جرایم پیچیده کار علمی است و پلیس باید از خزانه پربرکت و نورانی دانشگاه‌ها بهترین استفاده را ببرد.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه اگر امروز مدعی هستیم پلیس ایران در خاورمیانه حرفی برای گفتن دارد به برکت همین مراکز علمی و دانشگاهی است، گفت: زمینه همکاری علمی، پژوهشی در استان قم بیش از سایر استان‌های کشور است هرچند میزان وقوع جرایم در این استان نسبت به سایر استان‌های کشور پائین تر است اما قم ام القرای جهان است و به لحاظ موقعیت خاص خود، تهدیدات آن بیش از سایر استان‌هاست.

وی با بیان اینکه در تمام کشفیات و موفقیت‌های پلیس، آثار و حاصل پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاهی مشهود است، افزود: دفاتر تحقیقاتی باید بیش از پیش در دانشگاه‌ها فعال شده و از فکرها، ایده‌های دانشگاهی در ماموریت‌های پلیسی استفاده شود.

نظر شما