همایش روز جهانی استاندارد در استان قم برگزار شد

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۱۰:۲۶:۲۲
کد خبر: ۷۶۸۰۷۵
همایش روز جهانی استاندارد در استان قم برگزار شد
همایش روز جهانی استاندار صبح امروز با حضور رئیس سازمان استاندارد کشور در استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، همایش روز جهانی استاندارد امروز با حضور خانم پیروز بخت رئیس سازمان استاندارد کشور، سید مهدی صادقی استاندار قم، آیت‌الله مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و جمعی از مدیران کشوری و استانی در مرکز همایش‌های شهرداری برگزار شد.

در این همایش، معاون متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم اظهار داشت: برنامه تعالی مدیریت مدرسه برگرفته از سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بوده که مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئولان عالی‌رتبه کشوری است.

یاری استانداردسازی برنامه‌ها و فعالیت‌های مدارس را از محورهای مهم آموزش‌وپرورش استان دانست و افزود: برنامه تعالی مدیریت مدرسه رابطه مستقیمی با مبحث استاندارد داشته و از بند چهارم سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش منشعب شده است.

وی عنوان کرد: این برنامه می‌خواهد مدارس را به‌روز و استاندارهای موردنیاز مدارس را ارتقا داده و کاستی‌های موجود را برطرف کند، 441 واحد آموزشی استان از تحت پوشش این طرح مهم استاندارسازی قرارگرفته‌اند.

معاون متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم ابراز کرد: خودارزیابی و کنترل فعالیت‌ها توسط مدیران مدارس نخستین مسئله‌ای بوده که درزمینهٔ استانداردسازی مدارس انجام می‌شود، توسعه مشارکت کارکنان ،دانش آموزان، اولیاء، توانمندسازی کارکنان، ارتقای سلامت، پیشگیری و ایمنی و مدیریت امور اجرایی واداری ازجمله سرفصل‌هایی بوده که در این بخش انجام می‌شود.

یاری اهداف نهایی برنامه تعالی مدارس را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: برنامه تعالی مدرسه درصدد این بوده که مدرسه را به‌عنوان سازمانی یادگیرنده تبدیل کرده و فرایند یاددهی یادگیری را در تمام ابعاد مدرسه جاری کند.

وی بیان کرد: ارتقای کار تیمی و بهبود مستمر و دائمی مدرسه ازجمله مهم‌ترین اهدافی بوده که در برنامه تعالی مدرسه دنبال می‌شود که رابطه مستقیمی با مسئله استاندارد و افزایش ظرفیت‌های کیفی مدارس دارد.

 

نظر شما