مدیرکل استاندارد استان قم:

سبوس‌گیری آرد گندم در استان قم به حد ۱۲ درصد استاندارد رسیده است

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۱۱:۰۹:۵۲
کد خبر: ۷۶۸۱۰۱
سبوس‌گیری آرد گندم در استان قم به حد ۱۲ درصد استاندارد رسیده است
مدیرکل استاندارد استان قم با تأکید بر پلمپ ۱۱ واحد متخلف تولیدی در سال ۹۷ گفت: میزان سبوس‌گیری آرد گندم در استان قم از ۲۱ درصد سابق به ۱۲ درصد حد مجاز و استاندارد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، منصور فرزانه امروز در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد که در سالن همایش‌های شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: صدور گواهی‌های ایمنی آسانسور در سال جاری افزایش پیداکرده است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ارتقای سطح کیفی کالاهای تولیدی استان افزود: در چند سال گذشته در راستای ارتقا و افزایش استاندارد کالاهای تولیدی گام‌های بلندی در استان قم برداشته‌شده است.

مدیرکل استاندارد استان قم گفت: گروه‌های کنترل و کیفیت به‌عنوان نمایندگان اداره کل استاندارد استان در واحدهای تولیدی قم امر نظارت بر تولید کالاهای مختلف را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به حوزه وسیع فعالیت‌های استاندارد ابراز کرد: حوزه و سطح استاندارد در استان بسیار وسیع بوده و بخش بزرگی از فعالیت‌های تولیدی به‌صورت مستقیم با این بخش مرتبط هستند.

فرزانه خاطرنشان کرد: در سال گذشته 325 برنامه جدید استاندارد تدوین و 97 برنامه در حوزه بازنگری استاندارد انجام‌شده است، بیش از 5 هزار و 900 نظارت از بازارهای استان در ماه‌های گذشته انجام‌شده است.

مدیرکل استاندارد استان قم ادامه داد: در حوزه شهربازی 470 بازرسی از وسایل بازی در شهربازی‌ها و پارک‌های استان انجام‌شده است، با تعامل مناسب شهرداری قم بسیاری از وسایل غیراستاندارد از بوستان‌های شهر جمع‌آوری‌شده و بوستان‌ها، پارک‌ها و شهربازی‌های قم استانداردسازی شده است، شهرداری قم بیش از یک میلیارد تومان برای تجهیز کف‌پوش شهربازی‌ها هزینه کرده است.

فرزانه با اشاره به گواهی صادرشده آسانسور در استان قم در ماه‌های گذشته تأکید کرد: 1150 گواهی استاندارد آسانسور در سال 96 در استان قم انجام‌شده است، 404 مکان و محل دارای آسانسور در استان شناسایی‌شده که ازاین‌بین 43 درصد گواهی اطمینان ادواری دریافت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته 36 گواهی انرژی در صنایع سیمان، آجر و محصولات لبنی صادرشده است، تاکنون 12 هزار ترازو در استان قم مورد بازرسی و نظارت قرارگرفته است، در سال 93 بیش از 33 درصد از ترازوهای بازار خطای غیرمجاز داشته که در سال جاری به 16 درصد رسیده است.

مدیرکل استاندارد استان قم با بیان تعداد اظهارنامه‌های وارداتی استان در سال جاری ابراز کرد: 2 آزمایشگاه کنترل مخزن CNG در استان قم راه‌اندازی شده که یک موفقیت و اقدام قابل‌توجه است، 1170 اظهارنامه وارداتی در ماه‌های گذشته بازرسی‌شده است.

فرزانه تصریح کرد: بیش از 250 نمونه‌برداری از واحدهای تولید نفتی در سال گذشته در استان قم رخ‌داده است، همچنین در رابطه به اقدامات حقوقی بیش از 2 هزار 270 به واحدهای صنفی داده‌شده و بیش از 11 واحد نیز پلمپ شده است.

فرزانه با ابراز خرسندی از وضعیت سبوس‌گیری آرد سنگک در استان قم بیان کرد: در بحث آرد سنگک و سبو آرد نان گندم نیز میزان سبوس‌گیری از 21 درصد به 12 درصد حد استاندارد در حوزه یارانه‌ای پزها رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز