رئیس سازمان ملی استاندارد عنوان کرد:

استاندارد غذای حلال ایران با انطباق ۹۸ درصدی با فقه جعفری به تصویب رسید

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۱۲:۴۹:۱۸
کد خبر: ۷۶۸۱۵۹
استاندارد غذای حلال ایران با انطباق ۹۸ درصدی با فقه جعفری به تصویب رسید
رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان این که یکی از فعالیت های این سازمان، پیگیری استاندارد حلال در منطقه بوده است، گفت: با پیگیری های انجام شده، در میان 32 کشور اسلامی، استاندارد غذای حلال ایران با انطباق 98 درصدی با فقه جعفری به تصویب رسید که این نشان از برتری علمی و استدلال منطقی کشورمان دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، نیره پیروزبخت در دیدار با آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید، سازمان ملی استاندارد را سازمانی نظارتی، حاکمیتی و فرابخشی دانست و افزود: فلسفه وجودی استاندارد حفظ سلامت و ایمنی مردم، ارتقای کیفی محصولات، جلوگیری از کم فروشی و دفاع از حقوق مصرف کنندگان است.

وی با تاکید بر این که با تصویب قانون جدید استاندارد در سال گذشته، طیف گسترده ای از وظایف برعهده استاندارد قرار گرفت، گفت: این قانون که در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است، اختیارات فراوانی در خصوص حفاظت از ایمنی و سلامت مردم به سازمان واگذار کرد که یکی از این اختیارات صدور گواهی حلال است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به این که نظارت و استانداردسازی همه کالاها، محصولات و خدمات برعهده این سازمان قرار گرفته است، اظهار داشت: به دلیل اهمیت استاندارد و فعالیت های این سازمان، سطح سازمان استاندارد در سال های اخیر ارتقا یافته است.

پیروز بخت با بیان این که یکی از فعالیت های این سازمان، پیگیری استاندارد حلال در منطقه بوده است، گفت: با پیگیری های انجام شده، در میان 32 کشور اسلامی، استاندارد غذای حلال ایران با انطباق 98 درصدی با فقه جعفری به تصویب رسید که این نشان از برتری علمی و استدلال منطقی کشورمان دارد.

وی افزود: بر اساس این قانون، سازمان ملی استاندارد اجازه دارد با بهره گیری از یک فقیه واجد شرایط، گواهی حلال برای واحدهای تولیدی که استانداردهای مربوطه را رعایت می کند، صادر نماید.

وی تاکید کرد: شورای استاندارد کشور که شورایی فرابخشی و صاحب نظر می باشد در تلاش است گام های مهمی برای دفاع از حقوق مصرف کننده بردارد.

 

نظر شما