رئیس بانک مرکزی:

دولت در همه شرایط به دنبال کنترل نرخ ارز است

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۰۷:۲۱:۵۴
کد خبر: ۷۶۸۳۹۸
دولت در همه شرایط به دنبال کنترل نرخ ارز است
رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با رد شایعه انتفاع دولت از افزایش نرخ ارز گفت: رشد قیمت ارز موجب افزایش هزینه های دولت می شود و دولت در همه شرایط به دنبال کنترل نرخ ارز بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عبدالناصر همتی روز سه شنبه در دیدار مدیر حوزه های علمیه در قم، با تاکید بر تامین 9.5 میلیارد دلار ارز دولتی برای کالاهای اساسی و تلاش بانک مرکزی برای پوشش تمام نیازهای مردم از طریق سامانه نیما، افزود: در جلسه سران سه قوه، تصمیم های جدی برای برخورد با صادرکنندگانی که ارز خود را در سامانه نیما عرضه ننمایند در دستور کار قرار گرفت که بزودی اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز و تامین نیازهای مردم، خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری بیشترین نگرانی را نسبت به وضعیت بازار و معیشت مردم داشته و به طور دائم تحولات بازار ارز و اقدام های بانک مرکزی را پیگیری می نماید.

وی در تشریح اقدام های بانک مرکزی در جهت کنترل قیمت ارز، ابراز داشت: تقویت نقش بانک مرکزی در مدیریت بازار با افزایش ذخائر داخلی ارز، کنترل و مسدودسازی سایت ها و شبکه های دلالی و اعلام نرخ ساختگی و دستگیری دلالان و ملتهب کنندگان بازار با همکاری دادستانی کل کشور، سه اقدام مهم در روزهای اخیر بوده است که شاهد نتایج آن در کاهش التهابات بازار هستیم.

همتی با اشاره به اعتراف برخی از دلالان دستگیر شده به ارتباط با مراکز خارج از کشور، تصریح کرد: تلاش زیادی از سوی دلالان و عناصر ضدانقلاب برای به اوج رساندن التهابات در تاریخ 13 آبان صورت گرفته بود که با تلاش همه مسئولان و اقدام های بانک مرکزی، معتقدیم در این تاریخ هیچ اتفاقی خاصی روی نخواهد داد و پس از آن شاهد آرامش بیشتر در بازار خواهیم بود.

وی عبور از شرایط دشوار فعلی را نیازمند همراهی همه قشرهای مختلف دانست و گفت: در همین راستا، بسته حمایتی دولت برای قشرهای کم درآمد پیش بینی شده است که در هفته اول آبان ماه، به حدود 20 میلیون خانوار ارائه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به عقب نشینی دولت آمریکا از به صفر رساندن فروش نفت ایران، تصریح کرد: جمهوری اسلامی با روش های متنوع به فروش نفت خود ادامه خواهد داد.

همتی در پایان با اشاره به ارائه گزارش های دائمی از سوی بانک مرکزی به رهبر معظم انقلاب، از صرفه جویی و همراهی همه مراکز بین المللی از جمله جامعه المصطفی العالمیه و بخش بین الملل حوزه علمیه برای عبور از شرایط فعلی تقدیر نمود.

مدیر حوزه های علمیه و رئیس جامعه المصطفی نیز در این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای دولت و بانک مرکزی در زمینه حل مشکلات اقتصادی، خواستار توجه بیشتر به قشرهای کم در آمد تا زمان رفع تنگناهای اقتصادی شد.

آیت الله علیرضا اعرافی همچنین به معرفی جامعه المصطفی العالمیه و دستاوردهای آن در عرصه جهانی پرداخت و از آمادگی این نهاد بین المللی برای کمک به دولت در زمینه های مختلف خبر داد.

رئیس بانک مرکزی امروز در سفر به قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.

 

نظر شما