آیت الله عندلیب از عضویت در جامعه مدرسین استعفا داد

۱۳۹۷/۰۸/۰۶ - ۱۳:۲۱:۴۲
کد خبر: ۷۶۹۹۵۱
آیت الله عندلیب از عضویت در جامعه مدرسین استعفا داد
آیت الله محمد عندلیب همدانی روز یکشنبه ششم آبان ماه، در نامه ای به آیت الله یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از عضویت در این جامعه استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، متن این نامه وی ، بدین شرح است:

محضر جناب آیت الله یزدی رئیس محترم شورای عالی جامعه مدرسین

سلام علیکم

نامه حضرتعالی به محضر مبارک مرجع بزرگوار شیعه حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی دامت برکاته هرگونه تردیدی را که تاکنون در باره ادامه عضویت در آن جامعه محترم داشتم مرتفع کرد چه اینکه به این نتیجه قطعی رسیدم که تفسیر من از استقلال حوزه و جایگاه رفیع مرجعیت با دیدگاه جنابعالی و همفکران شما در جامعه محترم مدرسین هیچگونه هماهنگی ندارد و عملا امکان همکاری وجود ندارد و لذا از ادامه عضویت در آن جامعه معذورم.

لازم به ذکر است آیت الله عندلیب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، متن نامه را تایید و از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرد.

در پی انتشار تصاویری از آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید در فضای مجازی؛ آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی نامه ای خطاب به این مرجع تقلید خواستار رعایت شئون مرجعیت و احترام نظام اسلامی حاکم شد. آیت الله محمد یزدی در متن نامه خود که دیشب منتشر شده، آورده است: پیرو انتشار تصاویری در فضای مجازی از حضرتعالی در کنار برخی افراد مسئله دار که برای نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری«دام ظله العالی» احترامی قائل نیستند؛ بدین وسیله به عرض می‌رساند، این موضوع ناراحتی و تعجب مقلدین و حوزیان را در پی داشته است. نامه حاکیست: لازم به ذکراست، اینجانب نیز در دو مرحله با حضرتعالی مکاتباتی در مورد برخی از مسائل دیگر داشته ام که جواب قانع کننده ای دریافت نکردم؛ لذا این نامه رابه ناچار به صورت سرگشاده خدمتتان ارسال ‌کردم،چگونه می‌شود، حضرتعالی که فرصتی برای ملاقات با هیات رئیسه مجمع عمومی اساتید را ندارید، فرصت می‌کنید در منزل آقایی در تهران حاضر شوید و با این آقایان ملاقات داشته باشید!. در ادامه این نامه افزوده شده است: یادآور می‌شوم مقام و احترام شما در سایه احترام به نظام اسلامی حاکم، رهبری و شأن مرجعیت است، پس لازم است این احترام و شئون مرجعیت را رعایت فرموده و ترتیبی اتخاذ فرمائید این گونه مسائل دیگر تکرار نگردد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز