ذوالنور:

ملت ایران تحریم ها را بی خاصیت کرده است/در همه جنایات رد پای آمریکا پیداست

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۱۲:۴۹:۰۷
کد خبر: ۷۷۲۲۸۰
ملت ایران تحریم ها را بی خاصیت کرده است/در همه جنایات رد پای آمریکا پیداست
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت:ما بسیاری از تحریم ها را بی خاصیت کرده ایم اما برخی با سیاه نمایی، نظام اسلامی را ناکارآمد نشان می دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این اجتماع عظیم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، با برشمردن جنایات آمریکا در ایران گفت: افشای نقش آمریکا در کودتای 28 مرداد، نقش او در شکل گیری رژیم پهلوی و استمرار سلطه گری، آموزش شکنجه گران ساواک، و نقش آمریکا در مقابله با مردم ایران و انقلاب اسلامی هیچ گاه از حافظه تاریخی ایرانیان پاک نمی شود.

وی اضافه کرد: البته مردم ایران پیش از 13 آبان 57 نیز به یاد دارند که در قضیه کاپیتولاسیون، چقدر مردم ایران در کشور خودشان ذلیل شده بودند و امام به تنهایی در مقابل آن ایستاد.

ذوالنور تبعید امام را یکی دیگر از مناسبت های 13 آبان ذکر کرد و گفت: امام پس از 15 سال تبعید، بالاخره در 12 بهمن به کشور بازگشت و انقلاب در 22 بهمن به پیروزی رسید.

وی افزود: آن ها تلاش کردند در درون ارتش، کودتاهای متعددی مثل نوژه را، سازماندهی کنند و گروهک های ملحد و مزدور را به جان انقلاب انداختند به گونه ای که 17 هزار شهید ترور تقدیم انقلاب اسلامی شد.

وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب، آمریکا تاکتیک های خود را در مقابل انقلاب تغییر داد تا رژیم شاهنشاهی را حفظ کند.

نماینده قم یادآورشد: در همه این جنایات ردپای آمریکا و محور استکبار پیداست.

ذوالنور افزود: آمریکا توطئه های مختلفی مانند طرح خاورمیانه بزرگ را به راه انداخته که هدف آن، اضمحلال نظام اسلامی و حاکم کردن رژیم صهیونیستی در منطقه بود.

وی گفت: آمریکا در کنار این ها، تحریم اقتصادی و عملیات روانی در مقیاسی وسیع و جنگ هشت ساله را به راه انداختند و بالاخره هم خودشان صدام را نابود کردند.

وی ادامه داد: با این وجود، خاورمیانه ای با بیداری اسلامی شکل گرفت و امروز روسای جمهور آمریکا در خودزنی های متعدد اعلام کرده اند که بازنده همه توطئه ها علیرغم هزینه کرد 6 تریلیارد دلار هستند.

ذوالنور عنوان کرد: امروز شاهد هستیم در یمن هم آمریکا و هم عربستان شکست خوردند و موشک های انقلابیون یمن است که سایر مناطق نفتی و غیرنفتی عربستان را هدف گرفته اند و مظلومیت مردم یمن به گوش جهانیان رسیده است.

ذوالنور به دیگر توطئه های آمریکا مانند جنگ سوریه اشاره کرد و گفت: آن ها هم فریاد ائتلاف ضد تروریست سر می دانند اما هیچ حرکتی علیه داعش انجام ندادند.

وی افزود: امروز ترامپ هم حتی بر سر عربستان فریاد می زند که جنگ یمن باید تمام شود.

نماینده قم در مجلس تصریح کرد: امروز آمریکا مجبور است صدای (الرحمن) ختم جریان های تکفیری را در منطقه بشنود بنابراین باید از مردم ایران خشمگین باشند.

ذوالنور تصریح کرد: امروز مردم در کشور ثابت کردند در این اوضاع بد اقتصادی که جوانان بیکارند و مردم شرمنده خانواده ها هستند فریاد مرگ بر آمریکا سر می دهند اما آمریکا امروز را برای برگشت تحریم ها انتخاب کرده است.

وی تاکیدکرد: مردم هر انتقادی هم که داشته باشند دچار تشخیص اشتباه نمی شوند و می دانند در هر عرصه ای چگونه باید حاضر شوند.

وی اشاره کرد:هیچ سالی چنین جمعیتی را در 13 آبان نداشته ایم اما امسال با حضور وصف ناپذیر بیعت خود را با رهبری اعلام کردند.

آقای ذوالنور گفت: امروز همه مردم و مسئولان آمده اند و مردم نقش خود را در همه صحنه ها نشان دادند از این رو رسالت مسئولان بسیار سنگین است.

وی بیان کرد: مسئولان هم از مردم بترسند هم امیدوار باشند چرا که مردم ولی نعمت انقلابند اما از بی عرضگی ها و احیانا خیانت ها چشم پوشی نمی کنند.

وی گفت: مردم 330 هزار شهید داده اند و از مسئولان توقع دارند،بسیاری از مشکلات منشا داخلی دارد و مسئولان نمی توانند مسئولیت را از خود رفع کنند.

وی گفت: امروز سوء مدیریت کم کاری بی توجهی به اقتصاد مقاومتی و بی توجهی به سخنان رهبری که این وضع را درست کرده است.

وی ادامه داد: امروز برخی مسئولان دل در گرو کدخدا نداشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی در داخل سنگ اندازی می کنند افزود: امروز باید مراقبت غضنفرهای داخلی باشیم.

ذوالنور ابراز کرد: امروز قوای سه گانه باید در مقابل مردم پاسخگو باشند چرا که رهبری از سال 80 فریاد سر داده است.

نماینده قم افزود: مسئولان باید امروز مسئولیت و رسالت خود را اجرا کنند تا مشکلی نباشد.

ذوالنور تاکید کرد: ما بسیاری از تحریم ها را بی خاصیت کرده ایم اما برخی با سیاه نمایی، نظام اسلامی را ناکارآمد نشان می دهند.

نماینده قم افزود: با حجم این تحریم ها، دنیا از پیشرفت های کشور در شگفت است و امروز مردم ما عَلَم افتخار بر دوش حمل می کنند اما در برخی عرصه ها به علت بی عرضگی و ناکارآمدی مسئولان بد عمل شده است.

ذوالنور گفت: ما در نانو، پرتاپ ماهواره و مسائل دیگر پیشرفت های خوبی داشته ایم و امروز هم ماهواره امیرکبیر در آستانه پرتاب است.

ذوالنور تصریح کرد: امروز کشور هزینه دشمن را بالا برده است و همه با تعجب به ایران نگاه می کنند.

وی افزود: دشمن فهمیده است که ما مرزهای علم را درنوردیده ایم و ساخت هواپیمای نظامی کشور، زیردریایی جماران، خودروهای زرهی و هلیکوپترهای جنگی، تانک ها و غیره را خودمان انجام می دهیم که برای دشمن خطر بالایی دارد.

وی با طرح این سوال که چرا در برخی عرصه ها عقب مانده ایم گفت: در تمام عرصه های پیشرفت، روحیه و مدیریت جهادی و بسیجی و ولایت مداری حاکم بوده و امروز هم نیاز اصلی مملکت، حاکمیت روحیه استکبار ستیزی است نه روحیه وادادگی در برابر دشمن و روحیه رخوت و انتظار معجزه از آمریکا.

ذوالنور افزود: امروز همه بدبختی های ما از ناباوری است، امروز باید زیر پرچم رهبری حرکت کنیم والا به جایی نمی رسیم.

ذوالنور گفت: تمام پیشرفت های کشور به خاطر آن است که کسانی که موجب پیشرفت های کشور شدند، دنبال حقوق های نجومی و دل بستن به آمریکا نبودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز