نماینده آیت الله سیستانی:

اتحاد رمز شکست توطئه ها علیه ایران و عراق است

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۰۹:۱۹:۴۸
کد خبر: ۷۷۳۰۰۰
اتحاد رمز شکست توطئه ها علیه ایران و عراق است
نماینده آیت الله سید علی سیستانی از مراجع تقلید عراق در ایران گفت: اتحاد دو ملت رمز شکست توطئه ها علیه ایران و عراق است و باید برنامه ریزی مناسبی برای استفاده از ظرفیت های این دو کشور صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدجواد شهرستانی در دیدار معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، ملت ایران و عراق را برادر و رابطه میان آنها را بسیار عمیق دانست.

وی با بیان این که برای ارتقای همکاری های اقتصادی میان دو کشور ایران و عراق کم کاری شده است، گفت: باید به دنبال راهکارهایی برای افزایش ارتباط میان ایران و عراق بود.

شهرستانی ادامه داد: در راستای ارتقای همکاری های باید به دنبال افزایش کیفیت کالاهای تولیدی و ظرفیت سازی برای صادرات میان دو کشور بود.

وی اضافه کرد: ظرفیت های بسیار خوبی در کالاهای تولیدی در ایران وجود دارد که دارای کیفیت بسیار بالایی نسبت به محصولات مشابه خارجی است، ولی اشکال در بسته بندی باعث شده تا فروش این کالاها در عراق با مشکل مواجه شود که باید با رفع این اشکال ها، سطح مبادلات تجاری دو کشور را افزایش داد.

وی همچنین با انتقاد از وجود برخی از اختلافات سیاسی میان جریان های مختلف در کشور گفت: باید با کنار گذاشتن اختلاف های سیاسی به دنبال ارتقای خدمت رسانی به مردم بود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور نیز در این دیدار با اشاره به وضعیت خدمت رسانی به زائران اربعین گفت: نسبت به سال گذشته زیرساخت های سه مرز خروجی کشور توسعه بسیار خوبی داشت که این زیرساخت ها موجب ارتقای کیفیت خدمت رسانی به زائران شد.

حسین ذوالفقاری اظهار داشت: بیش از 2 میلیون زائر ایرانی و بیش از 120 هزار تن از اتباع کشورهای مختلف، امسال از مرزهای سه گانه کشور برای شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) به کشور عراق سفر کردند.

وی گفت: برای توسعه زیرساخت ها، جاده مهران تا پایان سال آینده چهار بانده می شود، جاده نجف در حال چهار بانده شدن است، ضمن این که به دنبال لغو روادید زائران اربعین توسط عراق هستیم.

نظر شما