افتتاح نیروگاه ۱۰ مگاواتی برق خورشیدی در قم

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۰۹:۴۲:۴۸
کد خبر: ۷۷۴۳۷۸
افتتاح نیروگاه ۱۰ مگاواتی برق خورشیدی در قم
نیروگاه خورشیدی شرکت انرژی غدیر ظرفیت تولید 10 مگاوات برق خورشیدی دارد، مساحت این نیروگاه 20 هکتار است که در جاده کوه سفید احداث شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهدی آهنین پنجه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم در آیین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی استان قم در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به ویژگی‌های استان قم اظهار کرد: سالیانه بیش از 20 میلیون زائر به این استان می‌آیند، همچنین هزار و 74 هکتار بافت فرسوده در شهر قم وجود دارد که 400 هزار نفر در این بافت زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: استان قم یکی از گرم ترین استان‌های کشور است که این مساله موجب افزایش مصرف برق در آن می‌شود، 71 درصد مشترکین شرکت توزیع برق استان قم مربوط به بخش خانگی هستند، تعداد مشترکین این شرکت 553 هزار اشتراک است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم افزود: هم اکنون درصد تلفات در شبکه توزیع برق استان 10.23 درصد است و به دنبال رساندن این عدد به یک عدد تک رقمی هستیم، میانگین رشد مصرف برق سالیانه در استان قم 6.5 درصد بود، اما این درصد رشد در سال جاری با مدیریت مصرف برق، 3 درصد شد و پیک میزان مصرف برق استان قم در سال جاری به 775 مگاوات رسید.

آهنین پنجه با اشاره به اجرای طرح‌های مدیریت پیک بار برق استان قم اظهار کرد: امسال هزار و 500 مشترک در این زمینه با شرکت توزیع برق استان همکاری کردند و این مشارکت موجب کاهش مصرف 118 مگاوات برق در زمان پیک مصرف در استان قم شد.

وی ادامه داد: 45 مگاوات نیروگاه تولید برق پراکنده در استان قم اکنون در حال بهره برداری است، 53 مگاوات هم نیروگاه تولید پراکنده دیگر در استان در حال ساخت است، برای احداث 371 مگاوات نیروگاه تولید برق پراکنده در استان قم مجوز احداث داده شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم خاطرنشان کرد: نیروگاه خورشیدی شرکت انرژی غدیر ظرفیت تولید 10 مگاوات برق خورشیدی دارد، مساحت این نیروگاه 20 هکتار است که در جاده کوه سفید احداث شده است، نیروگاه به صورت مستقیم در هنگام احداث و بهره برداری برای 200 نفر و به صورت غیرمستقیم برای 700 نفر اشتغالزایی کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز