انتقاد معاون استاندار قم:

فقط ۱۵ درصد از منابع بانکی قم برای تولید اختصاص داده شده است

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۰۹:۴۲:۲۳
کد خبر: ۷۷۴۸۱۸
فقط ۱۵ درصد از منابع بانکی قم برای تولید اختصاص داده شده است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: متاسفانه فقط 15 درصد از منابع بانکی استان برای تسهیل در امر تولید و اشتغال اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهرداد غضنفری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم افزود: این میزان بسیار اندک و نامطلوب است و میزان بهره مندی از منابع بانکی در این مسیر تا پایان سال باید به حداقل 20 درصد برسد.

وی با بیان این که باید هرچه بیشتر از منابع عظیم بانکی در جهت توسعه و رونق تولید و اشتغال استان بهره مند شویم، خاطرنشان کرد: باید اصلاحات اساسی در ساختارهای بانکی انجام شود تا بتوانیم از منابع مالی مناسبی که در بانک های عامل استان وجود دارد و می تواند حرکت تولید و اشتغالزایی را شتاب بخشد، به خوبی استفاده کنیم.

معاون استاندار قم با بیان این که در چهار ماه آینده باید 900 میلیارد تومان سهمیه ابلاغی را برای تسهیل در امر تولید به واحدهای متقاضی ارائه دهیم، تصریح کرد: مشکلاتی در زمینه ارز و سرمایه در گردش واحدهای صنعتی قم وجود دارد که امیدواریم با برنامه ریزی بانک مرکزی و مدیران ارشد اقتصادی، این مشکلات نیز برطرف شود.

وی در پایان با اشاره به مشکلات واحدهای تولید صنایع همگن و بتن استان قم، بر ضرورت تنظیم قیمت بتن به نحوی که حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان حفظ شود، تاکید کرد و گفت: مطالبات دستگاه های خدمات رسان باید به موقع پرداخت شود تا خدمت رسانی در این نهادها نیز مختل نشود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم نیز در این جلسه با بیان این که تخصیص ارز 4200 تومانی برای واردات پنل های خورشیدی امکان پذیر نیست، اظهار داشت: به فعالان این حوزه پیشنهاد داده شده است تا از پنل های تولید داخل برای احداث نیروگاه برق خورشیدی استفاده کنند.

مهدی آهنین پنجه با اشاره به اجرای مراحل عملیاتی نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت 25 مگاوات در استان قم، از احتمال افزایش قیمت خرید برق خورشیدی خبر داد و گفت: با مشارکت همه دستگاه های اجرایی امکان بهره برداری از این نیروگاه در زمان کوتاه وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز