هزینه ۱۹۹ هزار میلیارد تومان مواد مخدر طی سال به کشور

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۳:۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۷۴۹۵۶
هزینه ۱۹۹ هزار میلیارد تومان مواد مخدر طی سال به کشور
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در شرایطی که مساله معیشت دغدغه مردم است، سالیانه 199 هزار میلیارد تومان هزینه معتادان به مواد مخدر است و 12 درصد از تولید ناخالص کشور صرف مواد مخدر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار اسکندر مومنی در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مبارزه با مواد مخدر در ایران اظهار کرد: کشورمان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون مبارزه همه جانبه با قاچاقچیان مواد مخدر داشته است و چهار هزار نفر در کشورمان در این راه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: کشت مواد مخدر در افغانستان رو به افزایش است، در سال 2000 پیش از اشغال افغانستان مجموع تولید مواد مخدر در این کشور 200 تن بود؛ اما اکنون به 10 هزار تن در سال رسید، این مساله بی سابقه بود و با حمایت آمریکا صورت گرفت.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: مبارزه کشورمان با مواد مخدر بی امان است، اما ایران در جوار کشوری است که تولید مواد مخدر در آن رو به افزایش است، کشورمان رتبه نخست را در کشف تریاک در جهان و رتبه دوم کشف هروئین و مرفین را در دنیا دارد.

مومنی با اشاره به میزان کشف مواد مخدر در ایران اظهار کرد: در نیمه نخست سال حدود 500 تن مواد مخدر در کشورمان کشف شد و 9 نفر هم در این راه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: به دنبال استفاده از ظرفیت‌های دینی و اجتماعی در جامعه برای مبارزه با مواد مخدر هستیم، مردمی کردن مبارزه در این عرصه اهمیت دارد و خانواده‌ها باید به موضوع مواد مخدر توجه داشته باشند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: مبارزه با مواد مخدر تعطیل شدنی نیست، اما پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر راه حل اساسی است، مبلغان حوزه علمیه می‌توانند در این زمینه نقش ایفا کنند.

مومنی اعتیاد را یکی از آسیب‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: اعتیاد خود منشا بسیاری از آسیب‌های دیگر است، به دنبال بسیج عمومی برای فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر هستیم.

وی ادامه داد: هم اکنون دو میلیون و 800 هزار نفر معتاد در کشور داریم و میلیون‌ها خانواده درگیر این مساله هستند، در کنار مبارزه با مواد مخدر به دنبال جمع آوری معتادان و درمان آن‌ها هستیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در شرایطی که مساله معیشت دغدغه مردم است، سالیانه 199 هزار میلیارد تومان هزینه معتادان به مواد مخدر است و 12 درصد از تولید ناخالص کشور صرف مواد مخدر می‌شود.

مومنی تلاش روحانیون را موثر در پیشگیری از مواد مخدر دانست و خاطرنشان کرد: رهنمودهای مراجع عظام تقلید در این خصوص تاثیر خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز