معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خبر داد

برگزاری مراسم عهد جانان همزمان با آغاز امامت حضرت مهدی(عج)

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۰۸:۰۴:۳۳
کد خبر: ۷۷۵۲۱۲
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: همزمان با شب نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) همایش بزرگ عهد جانان برگزار می شود که با حضور طلاب در شبستان کربلا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ابراهیم صدوقی در نشست خبری آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) گفت: همزمان با این ایام برنامه های متنوع فرهنگی در سطح مسجد مقدس جمکران برگزار می شود تا بتوانیم در این ایام معرفیآموزه های مهدوی باشیم.

وی بیان داشت: در برنامه ریزی های ما سه اصل معرفت افزایی، ایجاد انس به حضرت مهدی(عج) و تبیین وظایف در عصر غیبت را مد نظر قرار داده ایم و تلاش شده تا در این زمینه برنامه ریزی ها انجام شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: برنامه ها از شب شهادت امام حسن عسگری(ع) انجام می شود که با مداحی حمید علیمی برنامه اجرایی خواهد شد.

صدوقی به برنامه های روز جمعه 25 آبان و مصادف با هشتم ربیع الاول اشاره کرد و گفت: صبح این روز قرائت دعای ندبه با سخنرانی حجت الاسلام میرباقری و مداحی مهدی سماواتی را خواهیم داشت و مراسم قرائت دعای آل یس نیز عصر همان روز با سخنرانی حجت الاسلام مومنی و مداحی حاج علی مهدوی نژاد برگزار می شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: بعد از اذان مغرب و عشا در روز جمعه و همزمان با شب نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) همایش بزرگ عهد جانان برگزار می شود که با حضور طلاب در شبستان کربلا خواهد بود که آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران سخنرانی خواهند کرد.

وی گفت: در همان شب همچنین مراسم جشن ویژه عموم نیز در مسجد امام علی(ع) مسجد مقدس جمکران با سخنرانی دکتر رفیعی و مداحی سید محسن بنی فاطمی برگزار می شود.

صدوقی به برنامه های صبح روز نهم ربیع الاول (شنبه 26 آبان) اشاره کرد و گفت: صبحگاه مشترک بیعت با امام با حضور بسیجیان، نیروهای نظامی، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، دستگاه های امدادی، طلاب، ورزشکاران و... در این روز برگزار می شود تا شاهد بیعت مجدد با امام مهدی(عج) باشیم.

وی گفت: برگزاری همایش بزرگ دانشجویی عصر آفتاب با حضور 5 هزار دانشجوی نهاد دانشجویی در روز نهم ربیع الاول از دیگر برنامه ها خواهد بود و پایان بخش برنامه های جشن آغاز امامت حضرت حجت (عج) قرائت زیارت آل یس در عصر روز نهم ربیع الاول است.

نظر شما