برگزاری پیش‌نشست «امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان با تأکید بر خدامحوری» در قم

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۱۰:۰۱:۴۴
کد خبر: ۷۷۵۶۹۵
برگزاری پیش‌نشست «امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان با تأکید بر خدامحوری» در قم
پیش نشست همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان با موضوع «امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان با تأکید بر خدامحوری» در دانشگاه ادیان و مذاهب استان قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، «حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر تکیه‌ای» در نشست خبری همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان با موضوع «خدامحوری» که در دانشگاه ادیان و مذاهب استان قم برگزار شد، عنوان کرد: کنگره امام رضا علیه‌السلام در دهه 60 از سوی آستان قدس رضوی شروع به فعالیت کرد، اما پس از چهار دوره متوقف شد.

 

نماینده آستان قدس رضوی در استان قم افزود: همایش بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام و گفتگوی ادیان در بهمن‌ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود که پیش نشست آن با موضوع «امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان با تأکید بر خدامحوری» فردا (چهارشنبه، 23 آبان) ساعت ۸ صبح در سالن اجتماعات امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب استان قم با موضوع خدامحوری تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تکیه‌ای یادآور شد: برخی نهادها از جمله سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی، جامعه المصطفی، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه ادیان و مذاهب و مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در برگزاری این نشست همکاری دارند.  

 

لزوم توجه به نیازهای روز در همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفتگو ادیان

 

در ادامه این نشست، «سید محمد امیر طباطبایی» مدیر اطلاع‌رسانی، ارتباطات و انتشار همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان اظهار داشت: در این کنگره آثار مهمی در حوزه ادیان ارائه‌شده و با آغاز مسئولیت تولیت جدید آستان قدس رضوی، احیای این کنگره بزرگ و ارزشمند در دستور کار قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه توجه به نیازهای روز در همایش بین المللی امام رضا و گفتگوی ادیان ضروری است، گفت: در سیره امام رضا علیه‌السلام، مناظره با ادیان مختلف وجود داشته است و ما با تأسی به سیره امام رضا علیه‌السلام در این مسیر گام برمی داریم.

 

مدیر اطلاع‌رسانی، ارتباطات و انتشار همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان یکی از اهداف این همایش را معرفی شهر مقدس مشهد به عنوان قطب علمی کشور عنوان کرد و افزود: کاهش افراط گرایی دینی از دیگر اهداف این همایش است تا بدین وسیله دیدگاه مردم جهان نسبت به مسلمانان کاهش پیدا کند.

 

طباطبایی یادآور شد: کشورهایی چون قطر و ترکیه در برگزاری همایش‌های گفتگوی ادیان فعال تر از ایران هستند و حتی عربستان سعودی در پایتخت‌های کشورهای اروپایی اقدام به تأسیس مراکز گفتگوی ادیان کرده است.

 

وی تصریح کرد: در این کشورها بسیاری از جنبه‌های مهم این موضوع مورد اغفال قرار گرفته است و ایران می‌تواند در این زمینه‌ها فعالیت داشته باشد.

 

مدیر اطلاع‌رسانی، ارتباطات و انتشار همایش گفت‌وگوی ادیان عنوان کرد: ایران در طول سال‌های اخیر با وجود سختی ها، دستاوردهای بزرگی در حوزه زندگی مردم ادیان مختلف در کنار یکدیگر داشته است که می‌تواند آنها را به جهانیان ارائه دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز