رئیس دانشکده ادیان استان قم عنوان کرد

همایش گفتگوی ادیان و مذاهب، قلوب پیروان ادیان مختلف را به هم نزدیک می‌کند

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۱۰:۰۲:۲۱
کد خبر: ۷۷۵۶۹۷
همایش گفتگوی ادیان و مذاهب، قلوب پیروان ادیان مختلف را به هم نزدیک می‌کند
مفتاح گفت: همایش گفتگوی ادیان و مذاهب قلوب پیروان دیگر ادیان را به هم نزدیک کرده و از اعمال خشونت بار علیه یکدیگر می‌کاهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، «احمدرضا مفتاح» در نشست خبری همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان با موضوع خدامحوری که در دانشگاه ادیان و مذاهب استان قم برگزار شد، عنوان کرد: این همایش به منظور ترویج فرهنگ رضوی در تعامل با سایر ادیان و مذاهب با بهره‌گیری از سیره امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

 

رئیس دانشکده ادیان دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی تصریح کرد: یکی از اهداف عالی این دانشگاه، تقریب بین مذاهب مختلف است و تنها به فعالیت‌های دانشگاهی بسنده نمی کند.

 

مفتاح با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش، افزود: همایش‌های گفتگوی ادیان و مذاهب، قلوب افراد با ادیان‌های مختلف را به هم نزدیک کرده و از اعمال خشونت بار علیه یکدیگر می‌کاهد.

 

وی با اشاره به اینکه همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان در مشهد مقدس برگزار می‌شود، گفت: در این راستا، پیش نشست «امام رضا(ع) وگفتگوی ادیان با تأکید بر خدامحوری» در دانشگاه ادیان و مذاهب استان قم برگزار می‌شود.

 

رئیس دانشکده ادیان اضافه کرد: در این پیش نشست، چند مقاله درباره خدامحوری در ادیان و آموزه‌های رضوی و نیز مناظرات امام رضا(ع) با پیروان سایر ادیان برای ارائه پیش بینی شده است.

 

مفتاح تصریح کرد: این پیش نشست با چهار سخنرانی آغازین شروع می‌شود و اساتید برجسته در موضوعات مختلف به سخنرانی می‌پردازند.

 

وی با بیان اینکه مشهد مقدس، مرکز گفتگوی ادیان در جمهوری اسلامی است، گفت: مشهد مقدس به عنوان محور گفتگوی ادیان در عرصه بین المللی مطرح است و تمام تلاش ما باید در جهت ایجاد و حفظ چنین پایگاهی باشد.

 

رئیس دانشکده ادیان با تأکید بر اینکه فضای باز فکری باید در این نشست‌ها ایجاد شود، عنوان کرد: ما باید با ایجاد فضای دوستانه به سمت پیشرفت در سطح بین المللی حرکت کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز