مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خبر داد

پروانه شکار پرندگان در قم صادر نمی شود

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۱۲:۰۸:۵۹
کد خبر: ۷۷۵۷۸۸
پروانه شکار پرندگان در قم صادر نمی شود
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در سال جاری بر اساس بررسی کارشناسی دستگاه های اجرایی ذیربط، پروانه شکار پرنده برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزا در استان قم صادر نمی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید رضا موسوی مشکینی در دیدار جمعی از شکارچیان مجاز استان اظهار کرد: بروز مشکلات زیست محیطی در جامعه، همه ما و فرزندانمان را به شدت تحت تأثیر قرار داده و کیفیت زندگی را نامطلوب می سازد.

وی بر ضرورت ایجاد یک تشکل مشخص و معین برای شکارچیان مجاز در جهت ایجاد تعامل دوسویه با نهادهای اجرایی و بیان دیدگاه ها و خواسته های آنها تأکید کرد و گفت: افرادی که به قوانین و ضوابط احترام می گذارند، باید مورد احترام قرار گرفته و نباید نسبت به آنها بدبینی داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه بی اخلاقی و زیرپا گذاشتن قانون از هر دو طرف شکارچیان و محیط بانان به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، خاطرنشان کرد: کسی که در حوزه شکار و صید با علم و آگاهی تخلفی انجام می دهند، قابل بخشش و مسامحه نیست.

وی تصریح کرد: محیط بانان سراسر کشور در آموزش های حین خدمت، نحوه تعامل با شکارچیان مجاز و غیرمجاز را به خوبی فراگرفته اند و اگر یک شکارچی معتقد است که به او ظلم و بی احترامی شده است، باید پیگیر حق و حقوق خود باشد.

موسوی با بیان اینکه موضوع قرق های اختصاصی در استان قم نیز قابل پیگیری بوده و مسیر قانونی آن وجود دارد، گفت: استان قم به دلیل تراکم بالای مرغداری ها از کانون های آنفلوانزای پرندگان در کشور بوده و در سال جاری بر اساس بررسی کارشناسی دستگاه های اجرایی ذیربط، پروانه شکار پرنده برای پیشگیری از شیوع آنفولانزا در این استان صادر نمی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز