روزی به نام قم...

۱۳۹۷/۰۸/۲۴ - ۰۸:۲۹:۱۴
کد خبر: ۷۷۶۰۹۵
روزی به نام قم...
روز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم به عنوان روز قم نامگذاری شد

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم که عصر چهارشنبه در سالن جلسات مرکز پژوهش های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، پیشنهاد آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و شورای اسلامی شهر در این خصوص رای گیری و درنهایت 23 ربیع الاول به عنوان روز قم تصویب شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) درباره نامگذاری روز 23 ربیع الاول با اشاره به ویژگی های شهر مقدس قم، توضیحاتی را در رابطه با ضرورت و اهمیت این نامگذاری ارائه داد.

حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی با اشاره به دفن پیکر مطهر 440 امامزاده(ع) در قم گفت: در دوران های گوناگون همیشه این شهر مورد توجه بزرگان دین بوده است و آن را برای سکونت در کنار بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) انتخاب کرده اند و نیز سالانه شاهد حضور زائران بسیاری از نقاط مختلف ایران و جهان هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در بخش دیگر این جلسه، با اشاره به موضوع «راه اندازی کارگروه ساماندهی تبلیغات شهری» به عنوان یکی از مصوبه های جلسه گذشته این شورا گفت: بر اساس اعلام شهرداری بیش از 400 بیلبورد در سطح شهر و بنا بر اعلام اداره کل راه و شهرسازی حدود 200 تابلوی تبلیغاتی در سطح جاده های استان داریم.

سید موسی حسینی کاشانی افزود: این تابلوهای تبلیغاتی، با نظر شورای فرهنگ عمومی باید به گونه ای ساماندهی شود که برای انتقال پیام های فرهنگی و مذهبی از ظرفیت این تابلوها استفاده گردد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون، هر تبلیغات در سطح شهر باید توسط کانون های آگهی تبلیغاتی انجام شود و کانون های مذکور ملزم به داشتن مجوز از این اداره کل هستند و برای تبلیغ نیز نیازمند اخذ مجوز هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی کارگروه ساماندهی تبلیغات شهری، اشکالات اجرایی در زمینه تبلیغات محیطی در سطح شهر مرتفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این جلسه، با بیان این که هر کدام از دستگاه های فرهنگی دارای وظایفی هستند، گفت: تبلیغات دینی باید مستمر و دائمی باشد، از این رو باید برخی از تابلوها به صورت ویژه برای این منظور در نظر گرفته شوند.

همچنین ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی - ورزشی شهرداری قم نیز درباره بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر گفت: حدود 50 بیلبورد در اختیار این سازمان، 100 بیلبورد در اختیار روابط عمومی شهرداری، حدود 80 تابلو در اختیار شهرداری های مناطق و بقیه نیز در اختیار سازمان زیباسازی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) استان قم نیز دراین جلسه اعلام کرد: شنبه 26 آبان ماه جاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح با جمعیتی بیش از 7 هزار تَن در مسجد مقدس جمکران به مناسبت نهم ربیع الاول آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) برگزار می شود.

سرهنگ احمد بیطرفان افزود: همچنین در روز یکشنبه 27 آبان ماه جاری یادواره سردار شهید مهدی زین الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) ترتیب خواهد یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در حاشیه برگزاری این شورا در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه 2 موضوع اصلی مورد بحث و بررسی اعضای شورای فرهنگ عمومی استان قرار گفت.

سید موسی حسینی کاشانی افزود: یکی از موضوع ها، بحث راه اندازی کارگروه ساماندهی تبلیغات شهری بود که در این جلسه با توجه به مصوبه جلسه پیشین شورا، به صورت مفصل مورد ارزیابی اعضای شرکت کننده قرار گرفت، اما قرار شد که کارِ کارشناسی بیشتری روی این موضوع انجام شود و دوباره برای جلسه آینده در شورا مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به نامگذاری 23 ربیع الاول به عنوان روز قم گفت: قرار است که برنامه های گوناگونی را دستگاه های مرتبط در این روز داشته باشند.

وی با بیان این که جلسه مذکور، جلسه فوق العاده شورای فرهنگ عمومی استان قم بود، گفت: جلسه آتی شورا، در روز چهارشنبه هفتم آذرماه امسال برگزار می شود و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی در دستور کار جلسه می باشد.

پس از ورود حضرت رضا(ع) در سال 200 هجری قمری به توس (خراسان)، کریمه اهل بیت(ع)، پس از یک سال برای دیدار برادر از شهر مدینه به سمت ایران حرکت کرد و در 23 ربیع الاول وارد قم شد.

آن حضرت در این شهر مورد استقبال عده بسیاری از مردم مشتاق و شیفته ائمه اطهار(ع) قرار گرفت و پس از 17 روز اقامت در منزل موسی ابن خزرج که به «بیت النور» شهرت یافت، در 10 ربیع الثانی سال 201 هجری قمری دیده از جهان فرو بست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز