فرمانده سپاه قم:

۳۸۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در قم اجرا می شود

۱۳۹۷/۰۸/۲۴ - ۱۱:۵۰:۱۰
کد خبر: ۷۷۶۱۸۷
۳۸۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در قم اجرا می شود
فرمانده سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) قم گفت: 40 عنوان برنامه راهبردی و همچنین 380 برنامه ارزشمند در محورهای مختلف اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی به مناسبت هفته بسیج در این استان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار سید محمد تقی شاهچراغی در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: برنامه های هفته بسیج در قم از روز شنبه 26 آبان ماه با برگزاری تجمع بزرگ نیروهای بسیجی در مسجد مقدس جمکران به مناسب سالروز به امام رسیدن حضرت مهدی(عج) با عنوان «تجدید بیعت با امام زمان (عج) آغاز می شود و تا پنجم آذر ماه با اجرای برنامه های متنوع ادامه می یاید.

وی افزود: در ادامه برنامه های هفته بسیج، در بیست و هفتم آبان ماه همزمان با سالروز شهادت شهید مهدی زین الدین، فرمانده لشکر امام علی ابن ابی طالب(ع) در دوران دفاع مقدس و برادر ایشان، برنامه بزرگداشت 6 هزار شهید استان قم در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) گلزار شهدا با سخنرانی سردار علی فدوی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران برگزار می شود.

وی با اشاره به این که تعداد شهدای قم نسبت به جمعیت استان بسیار قابل توجه است، ادامه داد: قم خاستگاه انقلاب اسلامی است و مردم این استان با اهدای جان خود در صحنه های مختلف از جمله جنگ تحمیلی و دفاع از حرم نشان دادند در مسیر حفظ ارزش های نهضت، ثابت قدم هستند.

شاهچراغی گفت: در همین رابطه به منظور تجلیل از مقام رفیع شهیدان استان، پنجشنبه هفته آینده همزمان با هفته بسیج، مزار شهدای قم گلباران و عطر افشانی خواهد شد.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای هفته بسیج در قم، اجرای فعالیت های خدمت رسانی و محرومیت زدایی است که در همین رابطه 20 طرح شاخص و مورد نیاز مردم استان از جمله در بخش آبرسانی و ساخت مسجد و مدرسه افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در این هفته، 50 گروه جهادی بسیج از میان خواهران و برادران در سطح روستاها و محله های استان فعال خواهند شد و در حوزه های آموزشی، فرهنگی، تربیتی و عمرانی، به فعالیت خواهند پرداخت.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم گفت: افتتاح پایگاه های جدید بسیج، برگزاری مسابقات ورزشی، دیدار بسیجیان با علما و مراجع، ویزیت رایگان بیماران در پایگاه های منتخب، برگزاری مراسم شب شعر و خاطره و همچنین اعزام پنج هزار تن از دانش آموزان استان به اردوهای راهیان نور از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت هفته بسیج در قم اجرا می شود.

وی با اشاره به این که هر شخص در این کشور دل به نظام و انقلاب و رشد کشور داشته باشد بسیجی است، افزود: مهم این است که برای دفاع از کشور و ایمان مردم تلاش کنیم و هر کسی در این مسیر گام بردارد بسیجی نام دارد.

وی ادامه داد: مجموعه سپاه قم نه تنها در هفته بسیج، بلکه در تمام طول سال، خدمت رسانی به مردم را هدف نهایی خود می داند و در این مسیر از همه توانش استفاده می کند.

شاهچراغی با بیان این که بسیجیان آماده اند هرجا که لازم باشد حضور پیدا کنند، گفت: امروز بسیج علاوه بر فعالیت در بخش های نظامی و امنیتی در عرصه های خدمت رسانی، محرومیت زدایی و مقابله با آسیب های اجتماعی به کمک دولت آمده و هرجایی که نیاز به حضور بسیج است این نیروی مردمی حضور پیدا می کند.

وی با اشاره به این که هفته بسیج فرصت خوبی برای نگاه عمیق به جایگاه و نقش این نیروی مردمی در پیشرفت کشور است، افزود: امروز مهمترین عرصه ای که بسیج می تواند در آن نقش ایفا کند، فضای خدمت رسانی و مقابله با جنگ روانی دشمن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز