توصیه مرحوم میلانی به شیخ حسین انصاریان چه بود؟

۱۳۹۷/۰۸/۲۵ - ۱۲:۲۹:۵۸
کد خبر: ۷۷۶۴۵۸
توصیه مرحوم میلانی به شیخ حسین انصاریان چه بود؟
ماجرای خواب شیخ حسین انصاریان و توصیه مرحوم آیت الله میلانی برای اولین بار رسانه ای شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان در آیین گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و ششمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با موضوع محوریت قرآن و نهج البلاغه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد گفت: تبلیغ کار همه انبیای الهی بود و قرآن کریم نیز به آن همواره تاکید دارند.

وی افزود: در سوره احزاب به امر تبلیغ اشاره شده و چینش کلمات و جملات، قابل توجه و اهمیت است، قرآن می فرماید که الَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ وَ کَفى‌ بِاللَّهِ حَسِیبًا  که این نشان دهنده جایگاه تبلیغ است.

رئیس موسسه دارالعرفان گفت: کسانی که تبلیغ اسلام می کنند دلسرد و ناامید و خسته نمی شوند و شرایط منفی آنها را ساکت نمی کند و ائمه اطهار(ع) نشان دادند که تبلیغات آنها تا آخر عمر ادامه داشته و هیچ گاه از این امر دست نکشیدند.

انصاریان با اشاره به ملاک تبلیغ دین گفت: ملاک تبلیغ قرآن و اهل بیت(ع) و به خصوص نهج البلاغه است که باید مورد توجه قرار گیرد و باید همواره از این کتب در راستای منابر و تبلیغ های خود استفاده کنیم.

وی با اشاره به ویژگی های آیت الله میلانی تصریح کرد: بنده زیاد خدمت مرحوم آیت الله میلانی در مشهد می رسیدم و بسیار به بنده لطف داشتند و سال 54 از دنیا رفتند و از فرزند ایشان در مورد آخرین لحظات عمرشان پرسیدم که فرمودند آخرین لحظات که از دنیا رفتند بعد از چند روز چشمان خود را باز کردند و حرف زدند و فرمودند که مصیبت زینب کبری(س) کنار گودال برای من بخوان، و شروع به خواندن کردم و ایشان اشک می ریختند و از دنیا رفتند.

رئیس موسسه دارالعرفان گفت: بنده بعد از 4 سال می خواستم که تبلیغ را کنار بگذارم و درس بخوانم و کسی از این موضوع خبر نداشت و ایشان را در خواب دیدم که به من فرمودند حق ترک تبلیغ را نداری و تکلیف بر من مشخص شد و نباید در تبلیغ علوم دینی توسط طلاب خللی ایجاد شود.

انصاریان گفت: در منابر باید یک نفر را ببینید و آن هم پروردگار باشد تا اثر دیده شود و مزد این تبلیغ هم فقط به عهده خداست است و خداوند پاداش می دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز