استاندار قم تاکید کرد

لزوم استفاده بهینه از منابع آبی

۱۳۹۷/۰۸/۲۵ - ۱۲:۳۹:۲۳
کد خبر: ۷۷۶۴۶۳
لزوم استفاده بهینه از منابع آبی
استاندار قم گفت: خشکسالی و کم آبی مختص یک شخص یا یک سازمان نیست و همه دستگاه های اجرایی و مردم باید برای استفاده بهینه از منابع آبی تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مهدی صادقی در دومین جلسه کارگروره استانی سازگاری با کم آبی و هجدهمین جلسه شورای حفاظت منابع آب، افزود: باید خشکسالی و کم آبی را جدی بگیریم و برنامه ریزی مناسبی برای مقابله با پدیده کم آبی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: آب موضوع مشترک همه دستگاه ها و مردم است، به گونه ای عمل نکنیم و حرفی نزنیم که صرفه جویی و مدیریت منابع آبی به درستی انجام نشود.

وی ادامه داد: برای اجرا نمودن طرح های آب، هر زمانی که از نظر کارشناسی به نتیجه رسیدیم اقدام کنیم تا تخصصی و فنی در این زمینه عمل کرده باشیم.

صادقی همچنین نسبت به پوشش استخرهای آب کشاورزی برای جلوگیری از تبخیر آب تاکید کرد.

وی در ادامه گفت: چاه های منطقه علی آباد باید برای ذخیره آب راهبردی قم باشد و نباید به جز شرب، برای سایر مصارف استفاده شود.

وی در پایان سخنان خود شرکت شهرک های صنعتی قم را مکلف نمود تا در مدت 6 ماه، نسبت به مطالعه طرحی برای برداشت 40 میلیون مترمکعب از سهم استان قم از سرشاخه های دز برای بخش صنعت اقدام نماید.

در دومین جلسه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی و هجدهمین جلسه شورای حفاظت منابع آب، پیشنهادهایی از جمله کاهش 10 درصدی میزان مصرف آب در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال، استفاده از کنتورهای فهام(امکان پایش برخط) روی چاه های آب کشاورزی و تخصیص 10 میلیون مترمکعب پساب تصفیه خانه جامع به مصارف صنعتی به تصویب اعضا رسید.

نظر شما