مدیرعامل هلال احمر قم خبر داد

درمانگاه جدید هلال احمر احداث می شود

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۰۸:۲۶:۵۹
کد خبر: ۷۷۶۶۱۵
درمانگاه جدید هلال احمر احداث می شود
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم از خریداری زمین، برای احداث درمانگاه جدید جمعیت هلال احمر در استان قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد گل فشان از خریداری زمین برای ساخت درمانگاه جدید هلال احمر خبر داد و اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های مهم در مجموعه هلال احمر بحث دارو و درمان است و اهداف جمعیت‌های ملی تأمین و حمایت از سلامت انسان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در طرح جدید توسعهٔ شهرداری برای تردد بیماران به درمانگاه حرمی جمعیت هلال احمر، واقع در خیابان ارم مشکلاتی به وجود آمده است، افزود: اکثر بیماران مراجعه کننده به این درمانگاه، خدماتی همچون ارتز و پروتز و فیزیوتراپی و… دریافت می‌کردند و اغلب این افراد با مشکل جسمی مواجه هستند و طی مسافت برای حضور در این درمانگاه مدتی است دشواری‌های خاصی در رفت و آمد بیماران ایجاد کرده است.

گل فشان تصریح کرد: بر این اساس و با پیگیری‌ها صورت گرفته و کسب موافقت از کمیسیون شورای عالی جمعیت هلال احمر برای خرید و ایجاد درمانگاه جدید، اقدامات خاصی در این چند ماه صورت گرفته و نشست‌های متنوعی با این موضوع برای حصول نتیجه داشتیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: در این زمینه با نمایندگان استان قم در مجلس، شهردار قم و سایر مسولان مرتبط رایزنی‌هایی صورت گرفته است و مکان‌های مختلفی هم برای خرید زمین معرفی شد که در نهایت، آن چیزی که اهمیت ویژه داشت، خدمت رسانی در منطقه کم برخوردار و خرید زمین و ساخت این درمانگاه در محلی که احداث آن مورد نیاز بود، محقق شد.

گل فشان با اشاره به خرید این زمین با قیمتی مناسب گفت: این زمین یک چهارم قیمت واقعی توسط هلال احمر خریداری شده است و امید داریم بزودی احداث آن را به مشارکت خیرین آغاز کنیم.

وی افزود: مقرر شده با تشکیل هیئت امنا جمعی از خیرین در اجرای این امر خیر متمرکز شده و بدون اینکه بار مالی بر دوش جمعیت هلال احمر باشد کار ساختمانی این درمانگاه را آغاز شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه در زمین خریداری شده دو طبقه ساختمان نیمه ساخته دارد، تاکید کرد: امید داریم با برنامه و طراحی اصولی و با تغییر نقشه بتوانیم یک درمانگاه مجهز را در منطقهٔ نیروگاه قم به بهره برداری برسانیم.

وی ادامه داد: صاحبان این زمین که در خارج از کشور زندگی می‌کنند اعلام آمادگی کرده‌اند اگر ساخت درمانگاه به ثمر برسد، حاضرند در این کار خیر سهیم شده و تمام تجهیزات پزشکی مورد نیاز را تأمین کنند. امید داریم با حمایت خیرین و مجموعه جمعیت هلال احمر با ساخت این درمانگاه، گام مثبتی در جهت رفع نیاز بیماران این منطقه برداریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با تاکید بر پیشینهٔ غنی وقف مراکز درمانی در هلال احمر، ابراز کرد: از پیش از انقلاب، اغلب مراکز درمانی و درمانگاه‌ها طبق سنت حسنهٔ وقف در اختیار جمعیت هلال احمر قرار می‌گرفت و امیدواریم باز هم شاهد افزایش وقف و استقبال مردم از ادامه این روند در این حوزه باشیم.

گل فشان در پایان ابراز کرد: تلاش می‌کنیم با احداث این درمانگاه، بخش توانبخشی و مباحث درمانی خاص و تخصصی و عمومی را به صورت شبانه روزی در قالب درمانگاهی کامل و جامع فراهم کنیم و ان شاءالله با انجام این کار، یک توسعه اساسی در حوزه درمانی جمعیت هلال احمر در استان را شاهد باشیم.

 

نظر شما