مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم مطرح کرد؛

آبیاری فضای سبز با استفاده از پساب فاضلاب قم

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۰۹:۵۰:۰۰
کد خبر: ۷۷۷۱۷۹
آبیاری فضای سبز با استفاده از پساب فاضلاب قم
جان صادق پورگفت: اکنون۲۴ میلیون مترمکعب پساب فاضلاب در استان قم داریم که میزان این پساب به۴۰ میلیون مترمکعب هم می‌رسد، بخشی از این پساب قابلیت استفاده در آبیاری فضای سبز و صنعت را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به پساب استان قم گفت:اکنون 24میلیون مترمکعب پساب فاضلاب در استان قم داریم که میزان این پساب به 40 میلیون مترمکعب هم می‌رسد، بخشی از این پساب قابلیت استفاده در آبیاری فضای سبز و صنعت را دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم اضافه کرد: هم اکنون شبکه آب شرب و چاه‌ها منبع تامین آب فضای سبز قم است، حدود 2.5 میلیون مترمکب میزان استفاده شهرداری قم از آب شرب برای آبیاری فضای سبز است و هنوز از پساب فاضلاب در آبیاری فضای سبز استفاده نمی‌شود.

وی ادامه داد: 90 هزار خانوار معادل 30 درصد مردم در استان قم به شبکه فاضلاب وصل هستند، امکان وصل شدن دو برابر این تعداد است، اما همه مردم انشعاب فاضلاب نخریدند. فاضلاب استان قم در سه تصفیه خانه تصفیه می‌شود و هزار کیلومتر طول شبکه جمع آوری فاضلاب است.

وی یادآورشد: مصرف آب در استان قم در هر ثانیه سه هزار و 200 لیتر و در سال حدود 110 میلیون مترمکعب است، آب موردنیاز مردم استان بیشتر از سرشاخه‌های دز و سد 15 خرداد تامین می‌شود و 60 چاه برای تامین آب شیرین مورد نیاز مردم استان در قم داریم.

 

نظر شما