شورای شهر قم تصویب کرد

تخفیف عوارض شهرداری همزمان با ولادت پیامبر(ص) و ایام الله دهه فجر

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۱۱:۵۰:۵۳
کد خبر: ۷۷۷۶۹۳
تخفیف عوارض شهرداری همزمان با ولادت پیامبر(ص) و ایام الله دهه فجر
بر اساس تصویب شورای اسلامی شهر قم، مقرر شد تا تخفیف عوارض شهرداری همزمان با میلاد پیامبر(ص) تا ایام الله دهه فجر اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، هفتاد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم امروز  برگزار شد که در ابتدا موضوع اخذ لایحه مجوز ارائه تسهیلات به مودیان به منظور پرداخت عوارض به مناسبت ولادت حضرت رسول اکرم(ص) تا یوم الله 22 بهمن و دهه فجر بود که مورد بررسی قرار گرفت.

مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم گفت: این موضوع در کمیسیون به دو مقطع تبدیل شد که از 17 ربیع الاول تا 19 دی و مقطع دوم نیز از 19 دی تا 22 بهمن که در مقطع اول 25 درصد تخفیف و مقطع دوم 20 درصد تخفیف در نظر گرفته شود.

وی گفت: در مورد جرائم ماده 100 هم شهرداری مساعدت لازم را در خصوص تقسیط انجام دهد و در خواست رای داریم.

حجت الاسلام آتش زر عضو شورای اسلامی شهر قم هم در این خصوص گفت: همیشه شورا یک رفتاری دارد که مردم همه کارها را به دهه فجر واگذار می کنند و رویکرد کمیسیون این بود که مردم به راحتی بتوانند از خدمات استفاده کنند.

قراچورلو دیگر عضو شورا نیز گفت: نظر بنده بر این است که مقطع اول را 30 درصد و مقطع دوم را 20 درصد قرار دهید تا انگیزه برای مردم ایجاد شده تا مردم از خدمات بهتری برخوردار شوند.

روح الله امرالهی رئیس کمیسیون عمران نیز بر اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی دقیق به مردم انجام شود چرا که در سال ها شاهد بوده ایم که مردم گفته اند که خبر نداشته ایم و با توجه به افزایش قیمت ها، مردم دچار مشکل نشوند.

جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم هم گفت: در هر دو مقطع خوب است و مصلحت نیست که تخفیفات را بیشتر کنیم اما آنجایی که جرائم ماده 100 است به نظر می رسد که ابهام دارد و باید شفاف سازی شود، در تعرفه عوارض گفته ایم که اگر 30 درصد نقد پرداخت کند می تواند تقسیط کند.

در پایان لایحه به رای گذاشته شد که در نهایت تخفیفات با 30 درصد و هشت تقسیط رای آورد.

همچنین شورا برای اقساط در ماده 100 نیز در مرحله اول 10 درصد و مرحله دوم 5 درصد تخفیف عنوان شد که در نهایت رای نیاورد. در این جلسه همچنین نظر کمیسیون نیز به رای گذاشته شده که به تصویب رسید.

نظر شما